اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی:

پنج رشته دکترا در دانشگاه محقق اردبیلی راه‌اندازی شده است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: تاکنون موفق به اخذ مجوز راه‌اندازی و جذب دانشجو در پنج رشته مقطع دکترا برای دانشگاه محقق اردبیلی شده‌ایم.

پنج رشته دکترا در دانشگاه محقق اردبیلی راه‌اندازی شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسعود گنجی عصر امروز در آیین تجلیل از اولین فارغ‌التحصیل مقطع دکترای دانشگاه محقق اردبیلی در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر ما در پنج رشته روانشناسی، ریاضی کاربردی، حشره‌شناسی، شیمی عالی و تربیت بدنی با گرایش فیزیولوژی ورزشی در مقطع دکترا دانشجو پذیرش کرده و زمینه تحصیل مناسب آنها را فراهم می‌کنیم.
وی با بیان این‌که در حال حاضر 105 رشته در دانشگاه محقق اردبیلی راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: تعداد رشته‌های تحصیلی این دانشگاه در مقاطع مختلف تا سال 89 به 102 رشته محدود می‌شد که از میان آنها علاوه بر پنج رشته مقطع دکترا 46 رشته مقطع کارشناسی ارشد نیز در سال‌های اخیر دایر شده و شاهد جذب دانشجو و تحصیل آنها در این مقاطع تحصیلی هستیم.
گنجی تعداد دانشجویان این دانشگاه را بالغ بر 10 هزار و 600 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد بیش از هشت هزار دانشجو در دوره‌های روزانه و مابقی نیز در دوره شبانه مشغول تحصیل هستند.
این مقام مسئول یکی از سیاست‌های این دانشگاه را توسعه رشته‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی اعلام کرد و ادامه داد: از 17 رشته اضافه شده به رشته‌های دانشگاه محقق اردبیلی در دو سال اخیر سه رشته در مقطع دکترا، هفت رشته در مقطع کارشناسی ارشد و هفت رشته نیز در مقطع کارشناسی بوده است.
وی خاطر نشان کرد: در کنار توسعه کمی و کیفی رشته‌ها و تحصیلات دانشگاهی به تقویت اعضای هیئت علمی نیز اقدام کردیم به طوری که در حال حاضر 75 نفر از اساتید ما به صورت بورس تحصیلی جذب شدند.
گنجی اضافه کرد: اغلب اعضای هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی جز نیروهای نخبه و با تحصیلات عالیه هستند به طوری که هم اکنون تحقیقات و مقالات پژوهشی آنها علاوه بر چاپ در مقالات داخلی و خارجی در عرصه‌های مختلف علمی نیز حضوری موفق پیدا کرده است.
به گزارش فارس، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از افزایش اعتبارات دانشگاه محقق اردبیلی نسبت به سال‌های گذشته اشاره کرد و ادامه داد: با این افزایش به نظر می‌رسد دانشگاه محقق اردبیلی در توسعه کمی نیز از دیگر مؤسسات آموزش عالی عقب نمانده است.
گنجی با ابراز خرسندی از فارغ‌التحصیلی نخستین دانشجوی دکترای محقق اردبیلی در رشته روانشناسی گفت: ما مراسم دفاع از رساله این دانشجو را برای اولین بار با حضور اساتید مختلف در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده علوم دانشگاه محقق اردبیلی برگزار کردیم و سعید آریاپوران توانست به عنوان اولین فارغ‌التحصیل مقطع دکترای دانشگاه محقق اردبیلی از رساله خود با عنوان «اثربخشی آموزش‌های ذهن‌آگاهی و تنظیم هیجان بر بهزیستی روانشناسی و تاب‌آوری جانبازان شیمیایی» دفاع کند.
وی در پایان افزود: امیدواریم این حرکت فتح بابی باشد برای دیگر دانشجویان زبده این دانشگاه در مقطع دکترا که بتوانند با نمره خوب و با انتخاب رساله‌های مناسب و شایسته از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده و در عرصه‌های مختلف در خدمت علم، تحقیق و فناوری باشند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول