اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی:

دانشگاه محقق اردبیلی با کمبود فضا مواجه است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: با وجود توسعه کیفی رشته‌ها و افزایش ظرفیت پذیرش دانشگاه محقق اردبیلی با مشکل جدی کمبود فضای فیزیکی دانشگاهی مواجه است.

دانشگاه محقق اردبیلی با کمبود فضا مواجه است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسعود گنجی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت کنکور در اردبیل اظهار کرد: ما در دوره‌های شبانه و روزانه در سه سال گذشته با یک جهش خوبی مواجه بودیم به طوری که در دو سال گذشته میزان پذیرش را از 160 نفر به بیش از یک هزار و 788 نفر رسانده‌ایم.
وی بیان کرد: در رشته‌های شبانه افزایش ما در این مدت بیش از یک  هزار نفر بوده و در کنار آن توسعه رشته‌های متنوع را نیز شاهد بودیم.
این مسئول افزود: در کنار توسعه رشته‌های دانشگاهی و مراکز علمی در استان ما کمترین توسعه فیزیکی را با توجه به این حجم توسعه شاهد بودیم به طوری که فضای آموزشی ما در چهار یا پنج سال گذشته با وجود رشد متناسب همچنان با کمبود مواجه است.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه در پنج سال گذشته فضای دانشگاه‌های ما از یک رشد کند مواجه بوده است، عنوان کرد: بارها از مسئولان کشوری به ویژه وزارت علوم  درخواست وقت ملاقات کردیم تا مشکلات خود را در حوزه توسعه فیزیکی و فضای دانشگاهی مطرح کنیم که در هیچ یک از آنها نمایندگان استان در مجلس ما را همراهی نکرده و نتوانستیم اقدام خاصی را داشته باشیم.
این مسئول با یادآوری اینکه در افزایش رتبه استان در کنکور بحث پذیرش و توسعه دانشکده‌ها موضوع با اهمیتی است، گفت: این مسئله همت همگانی را می‌طلبد به طوری که ما در سال‌های گذشته تنها 20 هزار مترمربع به فضاهای آموزشی خود افزوده‌ایم در حالی که جمعیت دانشجویی ما از مرز یک هزار و 600 نفر گذشته است.
وی با یادآوری اینکه سرانه فضای آموزشی برای هر دانشجو باید 15 متر باشد، بیان کرد: در استان اردبیل این سرانه 40 متر به ازای هر دانشجو است.
این مسئول با یادآوری اینکه در رشته‌های روزانه 70 درصد پذیرش ما غیر‌بومی بوده است، گفت: یکی از مشکلات اصلی ما رتبه‌بندی آزمون سراسری است که با وجود پذیرفته شدن دانشجویان ما از رشته‌های بومی در استان‌های همجوار چندان رغبتی به حضور آنها مشاهده نمی‌شود و به همین دلیل ظرفیت ما خالی مانده و دانشجوی سایر استان‌ها روانه دانشگاه می‌شود.
گنجی به برخی از اقدامات انجام شده در سال‌های اخیر اشاره ‌و ابراز کرد:‌ با وجود افزایش اعضای هیئت علمی و توسعه فیزیکی که در دست اقدام است با برخی کمبود‌ها در جذب دانشجوی رشته‌های متعدد روبه‌رو هستیم که امیدواریم این امر نیز با راهکار مناسب به سرعت برطرف شده و زمینه توسعه کمی و کیفی به طور همزمان فراهم شود.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در ادامه سخنان خود گفت: هم‌اکنون این دانشگاه با داشتن 206 هیئت علمی و بیش از 8 هزار دانشجو در 102 رشته دانشجو پذیرش کرده که 44 رشته آن کارشناسی، 44 رشته کارشناسی ارشد، 11 رشته کاردانی و سه رشته در مقطع دکتراست.
وی در پایان سخنان خود از آمادگی این دانشگاه برای پیگیری مسئله افزایش پذیرش دانشجو و ظرفیت‌های جدید ایجاد شده در این مجموعه آموزشی خبر داد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول