اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور جمعی از مسئولان؛

33 پژوهشگر برتر خراسان جنوبی تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی 33 پژوهشگر و فناور برتر خراسان جنوبی تقدیر شد.

33 پژوهشگر برتر خراسان جنوبی تجلیل شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، استاندار خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در این همایش که در هفته پژوهش و در راستای تقدیر از فعالیت‌های پژوهشگران برتر برگزار شده بود بر لزوم تقویت زیرساخت‌های لازم امر پژوهش تاکید کرد.
قهرمان رشید افزود: ما از طرح‌های کاربردی، منطبق بر اقلیم و دارای اولویت که از سوی پژوهشگران استان ارائه شود حمایت می‌کنیم تا زمینه عملیاتی شدن این طرح‌ها فراهم شود و توسعه استان را در پی داشته باشد.
وی با بیان اینکه باید از انجام پژوهش‌های غیرضروری و موازی پرهیز شود، تصریح کرد: ما در استان نیز ساز و کارهایی را برای جلوگیری از انجام این نوع پژوهش‌ها به کار بستیم و امید است شاهد دستاوردهای این کار باشیم.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: انجام برخی از پژوهش‌های غیرکاربردی و موازی دستاوردی جز هدررفت هزینه‌ها و سرمایه استان را ندارد که باید جلوی این مسئله گرفته شود تا زمینه انجام تحقیقات کاربردی و جدید فراهم شود.
رشید افزود: باید نتایج تحقیقات و پژوهش‌ها برای استفاده در اختیار همگان قرار گیرد چرا که این مسئله جزو روحیات محیط های دانشگاهی است.
وی با بیان اینکه دولت راهکارهای زیادی را برای افزایش اشتغال دانش بنیان انجام داده است، اظهار داشت: به عنوان مثال در شورای عالی اشتغال تصویب شده است که باید 20 درصد صاحبان مشاغلی که برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی می‌شوند صاحبان مشاغل دانش بنیان باشند.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در راستای توسعه اشتغال‌های دانش بنیان کمیته‌ای در استان در حال شکل‌گیری است.
رشید رشد پژوهش را عاملی برای توسعه و پیشرفت کشور عنوان کرد و افزود: می‌توان با گسترش امر پژوهش و نهادینه‌سازی این کار در بین آحاد جامعه زمینه توسعه منطقه را فراهم کنیم که نیاز به برنامه‌ریزی دقیقی دارد.
در پایان این جلسه از پژوهشگران برتر دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی که توسط کمیته علمی ستاد برگزاری هفته پژوهش انتخاب و معرفی شده بودند، تقدیر شد.
همچنین در این جلسه از پژوهشگران برتر دستگاه‌های اجرایی که از آموزش و پرورش، منابع طبیعی، آبفار، مرکز تحقیقات کشاورزی و تعزیرات حکومتی و دو نفر از فناوران برتر استان نیز تقدیر به عمل آمد.
در این جلسه از مدیران کل آموزش و پرورش، آب و فاضلاب روستایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اقتصاد و دارایی، جهاد کشاورزی و بهزیستی استان به عنوان مدیران حامی پژوهش استان تقدیر شد.
انتهای پیام/غ20  
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول