اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان شرقی:

پژوهش‌های حوزه زنان به‌عنوان یک رشته علمی پیگیری نمی‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی از نداشتن نگاه علمی به پژوهش‌های حوزه زنان انتقاد کرد.

پژوهش‌های حوزه زنان به‌عنوان یک رشته علمی پیگیری نمی‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، نسرین پیرسمساری پیش از ظهر امروز در نشست علمی تخصصی ارتقای پژوهش در حوزه زنان و خانواده اظهار کرد: اگر قصد ارتقای امور زنان را داریم باید روش‌های نگرش و ساختار پژوهشی خود را در این حوزه تغییر دهیم.
وی افزود: با تغییر نگرش‌ها به مسائل پژوهشی این حوزه می‌توان برای مقابله با تهدیدات آماده شد و آنها را به فرصت‌‌های ارزنده‌ای برای خود تبدیل کرد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همچنین افزود: با نگاهی اجمالی به تحقیقات انجام یافته در این بخش می‌توان فهمید تمام پژوهش‌ها از افراط و تفریط برخوردار است به ویژه اینکه اکثر پژوهشگران این حوزه را نیز مردان تشکیل می‌دهند.

تحقیقات حوزه زنان تولد نارس است
پیرسمساری ادامه داد: تولد نارس تحقیقات حوزه زنان و اتکای آن به مکاتب غربی موجب سطحی نگری و قشری‌نگری شده به گونه‌ای که در مدیریت کلان کشوری نیز به‌عنوان یک اصل سخت افزاری به این موضوع توجه می‌شود.
وی با بیان برخی از مشکلات در پژوهش‌های حوزه زنان خاطرنشان کرد: کمبود اعتبارات، گسست تاریخی، ملی و اسلامی، غیر بومی و ژورنالیستی بودن مطالعات زنان از آفت‌های فرهنگی این حوزه است که باید رفع شوند.

مهندسی پژوهشی زنان ضروری است
پیرسمساری مهندسی پژوهشی زنان در استان را ضروری عنوان کرد و گفت: البته این اداره کل نیز در اقدامات خود سعی در رفع مشکل پژوهشی زنان کرده و به همین منظور 33 عنوان کاری را برای تحقیق و پژوهش استخراج کرده که به زودی در اختیار واحدهای دانشگاهی استان قرار می‌گیرد تا تحقیقات و پژوهش‌های لازم را انجام دهند.
وی تشکیل اتاق‌های فکر را برای شناسایی و رفع مشکلات حوزه زنان را یکی دیگر از اقدامات اداره کل متبوع خود اعلام کرد و گفت: البته بانک اطلاعات پژوهشی در حوزه زنان نیز تشکیل یافته و قصد داریم با برگزاری نشست‌های
علمی و حمایت‌های لازم از برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و سمینارها وظیفه خود را به نحو احسن به انجام رسانیم.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول