اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری گیلان:

20 درصد پژوهش‌های کشور نیازها را تامین می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری گیلان با تاکید بر ضرورت نهادینه شدن امر پژوهش، گفت: از مجموع پژوهش‌ها در کشور تنها حدود 15 تا 20 درصد آنها نیازهای اساسی کشور را تامین می‌کنند.

20 درصد پژوهش‌های کشور نیازها را تامین می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدرضا جلالی ظهر امروز در جمع دانش‌آ‌موزان مدرسه دخترانه شاهد بهجت این شهر، اهمیت و ضرورت پژوهش در توسعه جوامع امروزی از جمله در کشور را اجتناب‌ناپذیر دانست.
وی با بیان اینکه در بحث حرکت علمی کشور نیازمند پژوهش هستیم، افزود: علم را عامل پیشرفت می‌دانند و علی (ع) فرمود که علم اقتدار است و اگر کسی این اقتدار را به دست آورد می‌تواند بر دیگران تحکم کند و عکس این قضیه نیز نقل شده است.
این مسئول، هفته پژوهش را فرصتی برای قدردانی از تولیدکنندگان علم و پژوهش عنوان کرد و افزود: نمی‌توانیم از ضرورت پژوهش غافل شویم و ایران در این زمینه رتبه‌های علمی خوبی به دست آورده است.
وی با بیان اینکه کسب رتبه‌های علمی برتر نقطه آغاز تلاش ماست، تصریح کرد: هنوز از برخی کشورها در این زمینه عقب هستیم و باید تلاش مضاعف داشته باشیم تا رشد علمی در کشور تحقق یابد.
جلالی، هدف آرمانی ایران در چشم‌انداز توسعه تا سال 1404 را تبدیل شدن به قطب علمی منطقه ذکر کرد و اذعان داشت: پس از انقلاب اسلامی رشد علمی خوبی پیدا کردیم و امسال رشد علمی ایران 2.1 دهم است و در برنامه 1404 باید به جایگاه 4.5 درصدی در تولید علم در دنیا برسیم.
وی، نهادینه کردن بحث پژوهش را دارای مشکل خواند و تصریح کرد: امر پژوهش هنوز در جامعه ما نهادینه نشده و جزو مطالبه عمومی محسوب نمی‌شود و بسیاری به امر پژوهش وافق نیستند.
مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری گیلان با بیان اینکه تصمیم‌گیری‌ها در کشور باید بر اساس پژوهش انجام شود، خاطرنشان کرد: برخی از مدیران تصورشان این است که می‌توانند بدون پژوهش تصمیم بگیرند در حالی که در تمام عرصه‌ها علم پژوهش تاثیرگذار است.
وی با اهمیت کاربردی بودن طرح‌های پژوهشی و تلاش در این زمینه یادآور شد: از مجموع پژوهش‌ها در کشور 15 تا 20 درصد آنها نیازهای اساسی کشور را تامین می‌کنند.
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش گیلان نیز در این مراسم با اشاره به ضرورت توجه به تولید علم، اظهار داشت: باید به طور جدی در تولید علم گام برداریم تا تحقیقات و پژوهش‌های ما در تصمیم‌گیری‌ها مورد توجه قرار گیرد.
مجید قصاب‌زاده افزود: این تفکر که پژوهش‌ها و تحقیقات ما کاربردی ندارد و بدون استفاده می‌ماند، نباید ما را از انجام کارهای پژوهشی دلسرد کند.
وی به اهمیت علم و پژوهش محوری اشاره کرد و اذعان داشت: زندگی همه ما باید بر محور آموزش و پژوهش باشد تا به موفقیت‌های چشمگیر دست یابیم.
این مسئول، از مدیران و مربیان واحدهای آموزشی خواست تا دانش‌آموزان را برای انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی تشویق کنند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول