اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران آمل:

70 درصد امور چاپی نفیس به خارج از مازندران ارسال می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران شهرستان آمل گفت: 70 درصد کارهای چاپی نفیس به خارج از مازندران فرستاده می‌شود.

70 درصد امور چاپی نفیس به خارج از مازندران ارسال می‌شود
اسدالله اخی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به اینکه ظرفیت چاپخانه‌های استان مازندران قابلیت اجرای کارهای نفیس را نیز دارد، بیان کرد: چاپخانه‌های استان باید به ‌گونه‌ای رفتار کنند که توسعه امور چاپی نیز در برنامه‌های آنها وجود داشته باشد.
وی با بیان اینکه باید با حمایت متولیان مجوزهای کارهای صادراتی چاپی نیز در مازندران صادر شود، گفت: حمایت از وارد شدن کارهای استان‌های دیگر به مازندران و حتی کشورهای حاشیه دریای خزر باید چشم‌اندازهای این بخش باشد.
اخی با اعلام اینکه میزان بسیار اندکی از ناشران و مولفان مازندرانی، چاپ کتاب‌هایشان را در مازندران انجام می‌دهند، تصریح کرد: اگرچه بخشی از کتاب‌های مازندرانی‌ها در استان چاپ می‌شود اما همه آنچه که باید باشد، نیست.
وی با اشاره به اینکه باید بسترهای حمایتی برای ماندگاری کارهای استانی در مازندران فراهم شود، اظهار داشت: از نظر ریالی هرکس که در حوزه کتاب وارد می‌شود به بهای ریالی آن نیز فکر می‌کند تا برایش ارزان‌تر تمام شود.
به گفته وی، حمایت از نوسازی چاپخانه‌های استان، در کاهش هزینه تولید محصولات چاپی موثر خواهد بود.
رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران شهرستان آمل با تاکید بر اینکه آمل دارای تنها مرکز آموزشی صنایع چاپ و گرافیک مازندران است، گفت: از این مرکز تنها هفت درصد آملی‌ها و مازندرانی‌ها استقبال کردند در حالی که 93 درصد کارآموزان این مرکز از خارج استان به این مرکز مراجعه می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه این مرکز سالانه 100 نفر فارغ‌التحصیل دارد، افزود: این نشان می‌دهد بخشی از مشکلات چاپخانه‌ها به دلیل دیدگاه سنتی است.
اخی با اعلام اینکه باید نگاه استاد شاگردی از این بخش رخت بربندد، تصریح کرد: مدیران چاپخانه‌ها باید نگاه خود به مقوله آموزش‌های نوین در این زمینه را اصلاح کنند.
انتهای ‌پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول