اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مرکز فرهنگ‌شناسی کرمان خبر داد:

چاپ 20 اثر گویش کرمان با کمک دانشگاه باهنر

خبرگزاری فارس: مسئول مرکز فرهنگ‌شناسی استان کرمان گفت: مرکز کرمان‌شناسی تاکنون 20 اثر گویش کرمان را با کمک دانشگاه شهید باهنر به چاپ رسانده است.

چاپ 20 اثر گویش کرمان با کمک دانشگاه باهنر
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، فاطمه امینیان بعد از ظهر امروز در گردهمایی پژوهشگران گویش فرهنگ و ادبیات عامه استان کرمان در دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت: بین دانشگاه شهید باهنر و مرکز کرمان‌شناسی از مدت‌ها قبل تعامل وجود دارد و ما در صدد افزایش این تعامل و بهبود کیفیت آثار مرکز کرمان‌شناسی هستیم.
وی تصریح کرد: گردآوری اطلاعات مختلف در ابعاد مختلف از استان، گردآوری نسخ خطی، فیش‌برداری از آثار متعدد و آرشیو مرکز کرمان‌شناسی از جمله تعهدات و اقدامات این مرکز است.
امینیان اذعان داشت: این مرکز آثار متعددی را فیش‌برداری کرده و اطلاعات مربوط به کرمان را در آثار متعدد در زمینه فرهنگ و اصطلاحات کرمان به چاپ رسانده است.
وی گفت: مرکز کرمان‌شناسی تا‌کنون 20 اثر از گویش و فرهنگ مردم استان کرمان را به چاپ رسانده است که در چاپ این آثار از نظر اندیشمندان دانشگاه باهنر نیز استفاده شده است.
امینیان ابراز داشت: مراحل چاپ در این مرکز به گونه‌ای بود که به دانشگاه باهنر فرستاده می‌شده تا صاحب‌نظران در این دانشگاه نظرات خود را بیان کنند، البته نحوه چاپ کتاب به این ترتیب بوده که مرکز کرمان‌شناسی 50 درصد از هزینه و تیتراژ کتاب را مطالبه می‌کرده است.
وی با توجه به زمینه‌های مشترک برای تعامل دانشگاه باهنر و مرکز کرمان‌شناسی افزود: برگزاری نشست‌ها مشترک و ارائه مقاله‌های متخصصان، کمک‌های بسیاری به محققان و دانشجویان می‌کند، همچنین دعوت از دانشمندان جهانی در رشته‌های مختلف و گوناگون مانند «آنتونی اسمت» در گذشته انجام شده در آینده نیز می‌تواند اندوخته‌های ارزشمندی به جا بگذارد.
وی تصریح کرد: اگر زمینه‌هایی فراهم شود که متخصصان زبان‌شناسی در چاپ کتاب‌های مرکز کرمان‌شناسی کمک کنند، کیفیت علمی آثار مرکز افزایش می‌یابد و از جمله کمک‌های دانشگاه شهید باهنر کرمان به مرکز کرمان‌شناسی ارسال پایان‌نامه دانشجویان این دانشگاه به مرکز کرمان‌شناسی است که از موازی‌کاری و دوباره‌کاری جلوگیری می‌کند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول