اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان زنجان خبر داد:

چاپ 100 مقاله ISI پیام‌نور زنجان در مجله‌های علمی کشور

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام‌نور استان زنجان از چاپ 100 مقاله ISI دانشگاه پیام‌نور استان زنجان در مجله‌های علمی کشور خبر داد.

چاپ 100 مقاله ISI پیام‌نور زنجان در مجله‌های علمی کشور
سید محمد موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در حال حاضر در دانشگاه پیا‌م نور نگاه خوبی در زمینه پژوهش وجود داشته و اساتید این دانشگاه فعالیت‌های بسیاری در زمینه پژوهش انجام می‌دهند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر انجام کارهای پژوهشی در دانشگاه پیام‌نور بسیار قابل توجه است، ادامه داد: حتی در برخی از موارد کارهای پژوهشی اساتید دانشگاه پیام‌نور مورد استفاده درسی اساتید سایر دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد.
رئیس دانشگاه پیام‌نور استان زنجان یکی از علل انجام کارهای پژوهشی قابل توجه در دانشگاه پیام‌نور را خصوصیت‌های متمایز این دانشگاه به ویژه کتاب محور بودن آن عنوان کرد.
وی با بیان اینکه هر سال اعتبارات قابل توجهی در دانشگاه پیام‌نور به منظور انجام کارهای پژوهشی اختصاص پیدا می‌کند، اضافه کرد: این اعتبارات در قالب پژوهش‌های اعضای هیئت علمی است.
موسوی همچنین با اشاره به پژوهش‌های محوری دانشگاه پیام‌نور یادآور شد: این پژوهش‌ها در قالب نیازهای محلی و منطقه‌ای که وجود دارد، صورت می‌گیرد.
وی اذعان داشت: در پژوهش‌های محلی و منطقه‌ای اعضای هیئت علمی در راستای پاسخگویی به نیازهای محلی، طرح‌های پژوهشی به شورای پژوهشی دانشگاه ارسال کرده و از کمک‌های قابل توجه دانشگاه در این راستا بهره‌مند می‌شوند.
رئیس دانشگاه پیام‌نور استان زنجان در ادامه با اشاره به پژوهش‌های اعضای هیئت علمی این دانشگاه متناسب با توانایی و سابقه اساتید در قالب طرح گرند، یادآور شد: در این بخش نیز افرادی که دارای مرتبه استادیاری باشند، سالانه تا سقف 20 میلیون تومان کمک از سوی دانشگاه داده می‌شود.
وی با بیان اینکه به افراد دارای مرتبه دانش‌یاری نیز تا سقف 25 میلیون تومان سالانه در زمینه پژوهش کمک می‌شود، افزود: افرادی که دارای مرتبه استادی باشند نیز می‌توانند از مساعدت‌های دانشگاه تا سقف 30 میلیون تومان بهره‌مند شوند.
موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت بسیار پژوهش در جوامع یادآور شد: رشد و بالندگی هر جامعه‌ای در گرو میزان سطح تولید علم در آن جامعه است.
وی با بیان اینکه پژوهش بستر و مبنای اصلی تولید علم در جوامع مختلف است، ادامه داد: باید به این امر اساسی توجه کرد که هر نوع پژوهشی زمینه را برای تولید علم در جوامع فراهم نمی‌کند.
رئیس دانشگاه پیام‌نور استان زنجان با اشاره به اینکه پژوهش‌های مختلفی در جامعه وجود دارد، اضافه کرد: پژوهش‌های دین ستیز از جمله پژوهش‌هایی است که با محوریت دین‌ستیزی و جدایی علم و ارزش صورت می‌گیرد.
وی همچنین با اشاره به پژوهش‌های دین‌گریز یادآور شد: این نوع پژوهش‌ها هدف دین ستیزی ندارند، ولی به دنبال مدیریت، کنترل و محدود نگهداشتن دین هستند.
موسوی با بیان اینکه پژوهش‌های ارزش محور از بهترین نوع پژوهش‌ها هستند، ادامه داد: این نوع پژوهش‌ها موجب ارتقا و اعتلای جوامع می‌شود.
وی با بیان اینکه جدایی حوزه دین از حوزه دانش نامطلوب و غیر ممکن است، افزود: آمیختگی دین و دانش در جامعه اهمیت بسیاری داشته و باید توجه بیشتری در جامعه نسبت به این موضوع وجود داشته باشد.
رئیس دانشگاه پیام‌نور استان زنجان یادآور شد: با انجام پژوهش‌های دین محور سطح تولیدات علمی در جامعه ارتقا یافته و ارزش‌های دینی و اسلامی نیز مورد توجه بیشتری نسبت به قبل قرار می‌گیرند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول