اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران خبر داد:

برگزاری 5 هزار مراسم بصیرت عاشورایی در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری 5 هزار مراسم بصیرت عاشورایی در دهه اول محرم در بقاع متبرکه مازندران خبر داد.

برگزاری 5 هزار مراسم بصیرت عاشورایی در مازندران
حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری با اشاره به اهمیت فعالیت‌های این اداره کل بیان داشت: اوقاف و امور خیریه دارای دو وظیفه اساسی و رسیدگی به موقوفات و ساماندهی و خدمتگزاری به آستان مقدس امامزادگان است که تلاش و همت به این دو مقوله مهم باعث افتخار هر کس است.
وی تصریح کرد: در ایام ماه محرم بیش از 5 هزار مراسم سوگواری و عزاداری در بقاع متبرکه برگزار شد.
مدیرکل اوقاف مازندران افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران در ایام ماه محرم الحرام با تشکیل ستاد استانی و شهرستانی با عنوان اجرای برنامه‌های متنوع و مختلف مذهبی و دینی برنامه‌های مختلفی در سطح بقاع متبرکه را انجام داده است.
سهرابی با اشاره به اختصاص شصت درصدی نیات واقفین خیراندیش به اقامه عزا و روضه‌خوانی حضرت سیدالشهدا (ع) گفت: عواید حاصل از موقوفاتی که برای ایام ماه محرم است در مکان و زمان خاص در این زمینه توسط ادارات اوقاف شهرستان‌ها و متولیان موقوفات هزینه شده است.
مدیرکل اوقاف مازندران به فعالیت‌های این اداره کل درباره ایام ماه محرم به‌ویژه دهه اول اشاره و افزود: برای اجرای دقیق نیات واقفان خیراندیش سه همایش منطقه‌ای در شهرهای ساری، بابل و تنکابن با متولیان موقوفات استان برگزار شد.
وی از دیگر برنامه‌های دهه اول را دعوت از مداحان سرشناس برای مراسم عزاداری و سوگواری، سیاه پوش کردن بقاع متبرکه در این ماه، برپایی نمایشگاه عکس و پوستر ستارگان بصیرت در بقاع، چاپ پوستر و بنرهایی با مضامین احادیث از امام حسین (ع)، فعال کردن هسته‌های تذکر لسانی بقاع متبرکه، برپایی بیش از 5 هزار مراسم سوگواری و عزاداری در دهه اول محرم، برپایی مراسم بصیرت عاشورایی به‌ مدت 10 شب در آستانه مبارکه امامزاده عباس (ع) ساری همراه با پخش از صدا و سیما، برپایی نمازهای جماعت در امامزادگان، برگزاری مراسم سوگواری توسط هیئت مذهبی هر بقعه، ارسال پیامک‌های تسلیت و احادیث و گرامیداشت این ایام، تشکیل و راه‌اندازی دسته‌جات و هیئت مذهبی در بقاع متبرکه، پذیرایی و ساماندهی از هیئت مذهبی تشرف یافته به بقاع متبرکه و اعزام 144 مبلّغ به مناطق محروم و ده‌ها برنامه دیگر ذکر کرد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول