اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

مبانی تربیتی عاشورا بی‌نظیر است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: مبانی تربیتی عاشورا و نهضت اباعبدالله الحسین مبانی بی‌نظیری در الگوگیری تربیتی است.

مبانی تربیتی عاشورا بی‌نظیر است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسن عاملی صبح امروز در جمع عوامل اجرایی تجمع عظیم عاشورایی در اردبیل با اشاره به خشم و غضب خداوند متعال به بشریت به خاطر حادثه عاشورا اظهار داشت: غضب الهی غضبی معمولی نبود بلکه به خاطر هتک حرمتی که به امام حسین در روز عاشورا شد بشریت همچنان در آتش خشم و غضب الهی و جهل و نادانی خود در انتخاب مسیری تاریک می‌سوزد.
امام جمعه اردبیل بیان داشت: اشک ریختن بر امام حسین و عزای او نشان روشنی از تاسف بشریت به اقدام شنیع اشقیا در صحنه عاشورا است که بشریت با گذشت قرن‌ها از این حادثه عظیم همچنان در تالم این صحنه ناگوار خون گریه می‌کند.
امام جمعه اردبیل از کربلا به عنوان دانشگاه اخلاص و ادب یاد کرد و گفت: مبانی تربیتی عاشورا و نهضت اباعبدالله الحسین مبانی بی‌نظیری در الگوگیری تربیتی است که اگر همه ما به چنین مولفه‌هایی پایبند باشیم در تربیت نسل آینده دچار مشکل نخواهیم شد.
این مسئول طرفداران مذهب تشیع را با نشاط ‌‌‌ترین و امیدوار‌ترین فرقه دنیا برشمرد و افزود: با مطالعاتی که در دنیا انجام شده است هیچ مذهبی همچون مذهب تشیع انگیزه، امیدواری و نشاط واقعی را ندارد به گونه‌ای که تجمع بیش از 8 میلیون جمعیت در کربلا و آیین عزای حسین را از هیچ مذهب دیگر اعم از مسیح و غیر مسیح سراغ نداریم.
عاملی بیان داشت: عزاداری‌های با شکوه ما حیات با شکوه شیعه را نشان می‌دهد به گونه‌ای که وظیفه داریم این برنامه‌ها را با عظمت و شوکت برگزار کرده و رضایت ائمه اطهار را با اقتدا به حضرت ختمی مرتبت در تعظیم و تکریم حضرت سید‌الشهدا حفظ کنیم.
وی در ادامه ابراز داشت: شعرا و مداحان ما باید در تبیین آموزه‌های کربلا و عاشورا در کلام و سخن خود توجه کنند چرا که اگر سرفصل تربیتی کربلا مورد اقتدا قرار گیرد ما دیگر نگرانی تربیتی را در جامعه شاهد نخواهیم بود.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اظهار داشت: ما در عزاداری عظیم و گسترده خود در مناسبت‌های مختلف به ویژه ایام ماه محرم و صفر در حقیقت دین خود را به ساحت اهل بیت عصمت و طهارت ادا می‌کنیم اما این شکل عزاداری و پیام آن نباید محدود به ماه محرم باشد بلکه آموزه‌های امام حسین باید در بازار، صحنه‌های اجتماعی، بین‌المللی، سیاست، انتخابات و... نیز تجلی واقعی پیدا کند.
امام جمعه اردبیل تصریح کرد: اگر این آموزه‌ها به کار گرفته شود عزتمندی به درگاه حسینی در همه صحنه‌ها خودنمایی کرده و شیعه به معنای واقعی نماد عزت امام حسین و نهضت با عظمت و ماندگار کربلا خواهد شد.
وی ورود هزاران عاشق عزاداری به ساحت سید‌الشهدا را از شهرها و کشورهای مختلف به اردبیل برای استفاده از فضای عزاداری در این شهر را یادآور شد و افزود: در این زمینه ضرورت دارد در شأن و شوکت ائمه اطهار با آنها مدارا کرد و اخلاق و سلوک مناسب را به نمایش بگذاریم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در پایان سخنان خود با اظهار تاسف از قتل عام شیعیان در کشورهای منطقه همچون سوریه، پاکستان، افغانستان و... ابراز داشت: با این همه حرکت کوبنده علیه شیعیان و نسل‌کشی‌های آغاز شده، این عزای حسین است که همچنان هراس و نگرانی را در دل استکبار جهانی انداخته که عشق و راه حسین ذلت برنمی‌تابد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول