اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت برازجان:

ظرفیت واقعی عاشورا مغفول مانده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت برازجان گفت: ظرفیت واقعی عاشورا مغفول مانده است.

ظرفیت واقعی عاشورا مغفول مانده است
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام سید علی‌پناه محمودی‌نیا در خطبه‌های امروز نماز جمعه برازجان با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: دوری گزیدن از گناهان امری لازم برای انسان مومن و معتقد است و اگر پرهیزگار باشیم می‌توانیم در دنیا و آخرت سربلند و رستگار باشیم.
وی در ادامه با تاکید بر لزوم توجه به علل و عوامل واقعه عاشورا افزود: هرچه درباره مسئله عاشورا و قیام حسینی بیشتر فکر کنیم، بازهم این قضیه در ابعاد مختلف دارای کشش و گنجایش اندیشیدن و بیان کردن است؛ بیان حادثه‌ای که دارای ابعاد بی‌شمار است.
امام جمعه موقت برازجان خاطرنشان کرد: نهضت عاشورا نهضتی سترگ و نقطه عطفی اساسی در تاریخ تشیع به شمار می‌آید که در ساخت و بافت زندگی شیعیان، تاثیرگذار بوده است.
 محمودی‌نیا تصریح کرد: بدون تردید هر پدیده اجتماعی دچار آفت‌ها و آسیب‌هایی است و فرهنگ عاشورا نیز در طول زمان، رویاروی این آسیب‌ها و تحریفات قرار داشته و دارد و در عزاداری‌ها باید دقت کنیم و از انحرافات دوری کنیم.
وی با تاکید بر لزوم تحلیل واقعی قیام عاشورا افزود: باید از عاشورا و قیام امام حسین(ع)، تحلیلی واقعی داشته باشیم و از تحلیل عاطفی و احساساتی این واقعه دوری کنیم و در واقع عاشورا ظرفیت بالایی دارد و آن مغفول مانده است.
خطیب جمعه برازجان با اشاره به جنگ نرم دشمن نیز گفت: استفاده از فرهنگ اصیل عاشورا در برابر تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن موجبات ناکامی دشمنان را فراهم می‌کند.
محمودی‌نیا به ساقط شدن هواپیمای جاسوسی آمریکا اشاره کرد و اذعان داشت: ایران اسلامی ثابت کرده در تمام عرصه‌ها توانمندی بالایی دارد و این پیروزی بزرگ موجبات شکست آمریکا و پیروزی ایران شده است و دشمن از توانمندی ایران به هراس افتاده است.
وی همچنین به سالروز شهادت آیت‌الله مفتح اشاره کرد و یادآور شد: حوزه و دانشگاه می‌توانند جامعه را به سمت پیشرفت و موفقیت روزافزون رهنمون کنند و وحدت این دو پایگاه مهم امری لازم است که شهید استاد مفتح در این راستا خدمات شایان توجهی داشته است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول