اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره انجمن پزشکان عمومی اصفهان:

توازنی در سهم‌بندی عادلانه ارائه خدمات درمانی وجود ندارد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره انجمن پزشکان عمومی اصفهان گفت: آنچه امروزه سبب بیماری نظام سلامت شده است، عدم توازن در سهم‌بندی عادلانه ارائه خدمات درمانی است.

توازنی در سهم‌بندی عادلانه ارائه خدمات درمانی وجود ندارد
مازیار ستاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: عوامل ایجاد کننده بیماری نظام سلامت به 11 مورد مختلف بر می‌گردد که باید بر روی تک تک این موارد به صورت علمی و سنجیده برخورد کرد.
وی بیان داشت: اگر بپذیریم که در هر جامعه با هر وسعت و هر میزان قابل تصور، گردش مالی در سیستم سلامت وجود دارد به گونه‌ای که نمی‌توان این منابع را نامحدود فرض کرد، آنچه در نهایت سهم متولیان سلامت بابت اجرت ارائه خدمات سلامت می‌شود در صورت عدم توازن در سهم‌بندی عادلانه ارائه خدمات، به انباشتگی در بخشی محدود به هزینه و ایجاد نقصان در بخش‌هایی وسیع‌تر منجر می‌شود.
عضو هیئت مدیره انجمن پزشکان عمومی اصفهان تصریح کرد: انباشتگی ارائه خدمات سلامت در بخش محدودی از جامعه سبب شده که متولیان سلامت بدون شک با کاهش کیفیت در بسته خدماتی ارائه شده همراه شوند.
وی ادامه داد: در بخش‌های دچار انباشتگی ارائه خدمات که با انگیزه استفاده از زمان بیشتر برای ارائه خدمات بالاتر و در واقع کسب درآمد فزون‌تر همراه است، پرداختن به مسئله خود آموزی و مطالعه بسیار کم‌رنگ می‌شود.
ستاری افزود: در این بخش‌ها، با وجود افت کیفیت خدمات به لحاظ عدم تحلیل درست دریافت‌کنندگان خدمت از کیفیت و بر اساس شکل‌گیری نوعی رانت تبلیغاتی، نرخ ارائه خدمات افزایش می‌یابد.
عضو هیئت مدیره انجمن پزشکان عمومی اصفهان اضافه کرد: در چنین بخش‌هایی از جامعه سلامت که در این میدان توفیق کمتری حاصل کرده‌اند، انگیزه جلب متقاضیان خدمات با روش‌ها و شیوه‌های غیر عملی و حتی غیر اخلاقی ایجاد می‌شود.
وی گفت: قسمتی از ارائه‌کنندگان خدمات ناگزیر از کاهش کاذب نرخ خدمات و در دنباله آن کاستن از کیفیت بسته خدماتی با شیوه‌های مختلف توجیه و گاه حتی با سوءاستفاده از عناوین خیریه می‌شوند.
ستاری بیان داشت: کاهش کاذب نرخ خدمات، افزایش جبرانی زمان اشتغال برای کسب درآمد کافی را برای این گروه‌ها به همراه داشته و بنابراین در این جا نیز مجدد با مسئله قربانی شدن خودآموزی و صرف زمان برای مطالعه مواجه می‌شویم.
عضو هیئت مدیره انجمن پزشکان عمومی اصفهان گفت: افزایش ساعات اشتغال برای یک گروه، سبب اشغال جایگاه‌های متعدد شغلی و در نهایت ایجاد بیکاری برای گروه‌های دیگر است.
وی اظهار داشت: افزایش میزان بیکاری و عدم توزیع عادلانه فرصت‌های شغلی منجر به شکل‌گیری رانت‌ها برای استثمار و بهره‌کشی از گروه‌های ضعیف‌تر می‌شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول