اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کنگاور:

30‌ هزار نفر از روستاییان کنگاور بیمه خدمات درمانی دارند

خبرگزاری فارس: فرماندار کنگاور گفت: 30‌ هزار نفر از روستاییان کنگاور از بیمه خدمات درمانی برخوردارند.

30‌ هزار نفر از روستاییان کنگاور بیمه خدمات درمانی دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از کنگاور به نقل از روابط عمومی فرمانداری کنگاور، حشمت‌الله عزیزی در جمع کارگزاران دفاتر پستی روستایی کنگاور با اشاره به اینکه 17 دفتر خدمات پستی روستایی در روستاهای بخش مرکزی کنگاور مشغول فعالیت هستند، اظهار کرد‌: 30‌ هزار نفر از روستاییان کنگاور از بیمه خدمات درمانی برخوردارند. 
وی با یادآوری اینکه بنا به ماده 46 قانون برنامه پنجم توسعه کشور‌، همه دستگاه‌های اجرایی موظفند خدمات قابل ارائه در خارج از محیط اداری خود را به دفاتر پستی و پیشخوان دولت واگذار کنند، گفت‌: انجام این کار در راستای همین ماده قانون و در راستای کاهش تصدی‌گری دولت انجام می‌شود و علاوه بر کاهش هزینه ایاب و ذهاب و جلوگیری از اتلاف وقت روستاییان‌، از جمله خدماتی است که در کاهش مهاجرت آنان به شهرها مثمرثمر خواهد بود‌.
بهروز چقازردی، مسئول روابط عمومی اداره کل خدمات درمانی استان کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: کار ثبت‌نام‌، صدور‌، تمدید اعتبار‌، ابطال و صدور المثنی دفترچه‌های بیمه خدمات درمانی در روستاها به صورت آزمایشی در سه شهرستان کنگاور، اسلام‌آبادغرب و پاوه به دفاتر خدمات پستی روستایی واگذار شد.
وی گفت: در این طرح، دفاتر پستی روستایی، مدارک خانوارهای روستایی را جمع‌آوری و پس از ثبت‌نام و صدور دفترچه‌های درمانی‌، دفترچه‌های مزبور را در منزل روستاییان به آنان تحویل خواهند داد‌. 
 چقازردی تصریح کرد: در صورت موفقیت طرح و تسری آن به سایر شهرستان‌های استان‌، امکانات سخت‌افزاری ثبت‌نام و صدور دفترچه‌های درمانی در دفاتر پستی روستایی دایر می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون و 100‌هزار نفر در استان زیرپوشش بیمه خدمات درمانی هستند، اضافه کرد: 685‌‌ هزار نفر از این تعداد‌، در روستاها یا شهرهای زیر 20‌‌ هزار نفر زندگی می‌کنند‌.
مسئول روابط عمومی اداره کل خدمات درمانی استان کرمانشاه با اعلام اینکه در حال حاضر بیش از 450‌هزار جلد دفترچه درمانی فاقد اعتبار زمانی در دست روستاییان استان موجود است، گفت: صاحبان این دفترچه‌ها تا پایان سال جاری مهلت دارند نسبت به تمدید اعتبار دفترچه‌های درمان خود اقدام کنند و بدیهی است از آغاز سال 1391‌، مراکز درمانی مجاز به پذیرفتن این‌گونه دفترچه‌ها نخواهند بود‌‌.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول