اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی استان اردبیل خبر داد:

تبدیل چشمه‌های آبگرم اردبیل به مجتمع‌های آب‌درمانی

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: سیاست ما تبدیل چشمه‌های آبگرم استان اردبیل به مجتمع‌های آب‌درمانی است که در سال‌های اخیر به طور جدی مورد پیگیری قرار گرفته است.

تبدیل چشمه‌های آبگرم اردبیل به مجتمع‌های آب‌درمانی
اکبر فرهیخته امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل از مراکز مهم آب معدنی و آبهای گرم موجود در کشور است و یک پنجم آب‌گرم‌های کشور در این استان قرار دارد به طوری که این ظرفیت اردبیل در سالیان متمادی مورد توجه و استفاده مردم قرار گرفته است.
این مسئول با بیان اینکه 90 درصد هموطنان ما اردبیل را با آب‌های گرم آن می‌شناسند تصریح کرد: حداقل دمای این آبگرم‌ها از 15 تا 80 درجه سانتیگراد متغییر بوده و خواص درمانی آنها نیز متفاوت است.
فرهیخته بیان داشت: خواص درمانی این آبهای گرم از نظر علمی و تجربی مورد تأیید است به طوری که این چشمه‌های آبگرم در درمان بیماری‌های مختلف همچون امراض پوستی، روماتیسم، پا درد، التیام زخم، خارش پوست، امراض گوارشی، درد چشم، بیماری کبدی و سایر بیماری‌ها موثرند.
معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در ادامه به افزایش ایجاد مجتمع‌های آب‌درمانی در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: از جمله این مجتمع‌ها می‌توان به قهوه‌سویی و تعمیر و بازسازی مجتمع سبلان اشاره کرد که با 270 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در سال‌های اخیر ایجاد شده‌اند.
این مسئول ادامه داد: مجتمع‌های ساری‌سو، پروژه دوم آب‌درمانی ایرانیان و مجتمع آب‌درمانی برجلوی نیر با برآورد سرمایه‌گذاری 220 میلیارد ریال هزینه از سوی بخش خصوصی در حال اجراست.
فرهیخته با بیان اینکه مجتمع طبیعت سبز پارس و بیله‌دره هم اکنون در حال اجراست، خاطرنشان کرد: مجتمع آب‌درمانی پهن‌لو و سپید نیز در مرحله تکمیل مدارک قرار دارد.
معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ادامه داد: پیش از این مجتمع‌هایی همچون سردابه، شابیل و قینرجه توسط امور آب منطقه‌ای اردبیل ایجاد شده که اکنون با بازسازی‌های مختصر مورد استفاده گردشگران قرار می‌‌گیرد.
وی در پایان اظهار داشت: در این مجتمع‌ها با ایجاد حوضچه‌های یک تا پنج نفره سعی شده مطابق با سلایق مردم مجموعه تفریحی و رفاهی مناسب احداث شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول