اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان:

400 مدرسه در همدان مروج سلامت شدند

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در برنامه امسال برای مدارس مروج سلامت 12 هزار و 500 مدرسه در کشور برای اجرای طرح انتخاب شدند که سهم استان همدان 400 مدرسه است.

400 مدرسه در همدان مروج سلامت شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدمهدی مجذوبی ظهر امروز در جلسه هماهنگی طرح مدارس مروج سلامت در همدان که به صورت مشترک  با کارشناسان امور بهداشتی و آموزش و پرورش برگزار می‌شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه مدارس جمعیت بزرگی را در بر دارند و آموزش‌ها در این سن نهادینه می‌شود، باید نسبت به بهداشت این قشر جامعه توجه ویژه‌ای صورت گیرد.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه جمعیت کلان دانش‌آموزی با خانواده خود در ارتباط هستند، در انتقال پیام‌های بهداشتی نیز می‌توانند نقش مؤثری داشته باشند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان دانش‌آموزان را بهترین گزینه در زمینه بهداشتی و سلامتی دانست و افزود: بیماری‌های عفونی، غیر عفونی، اصلاح تغذیه و بهداشت محیط از جمله مواردی است که دانش‌اموزان همواره با آن درگیر بوده و می توانند اطلاع‌رسان خوبی در این زمینه باشند.
وی با اشاره به اینکه مدارس مروج سلامت دارای هشت محور است، افزود: برنامه جامع آموزش سلامت، سلامت محیط مدارس، بهبود تغذیه، ارتقای سلامت کارکنان مدارس و مشارکت والدین و جامعه در مدارس از جمله این هشت محور هستند.
مسئول گروه مدارس مروج سلامت مرکز بهداشت همدان نیز گفت: برنامه مدارس مروج سلامت در سال گذشته در 17 مدرسه اجرا شد و عمده مدارسی بودند که بستر لازم در آنها فراهم بود.
ابواقاسم میرزایی افزود: در سطح هر شهرستان یک مدرسه انتخاب شده است که در همدان به شش مدرسه مدنظر قرار گرفته است.
وی بیان داشت: در برنامه امسال برای مدارس مروج سلامت 12هزار و 500 مدرسه در کشور برای اجرای طرح انتخاب شدند که سهم استان همدان 400 مدرسه است.
مسئول گروه مدارس مروج سلامت مرکز بهداشت همدان با اشاره به اعتبارات این طرح نیز خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح، به ازای هر مدرسه 80 هزار تومان آموزش و پرورش و 14 هزار تومان مرکز بهداشت استان هزینه می‌کند.
وی یادآور شد: طرح مدارس مروج سلامت، در اسدآباد 25 مدرسه، بهار 30 مدرسه، تویسرکان 35 مدرسه، رزن 40 مدرسه، فامنین 15 مدرسه، کبودراهنگ 45 مدرسه، همدان 100 مدرسه ، نهاوند 50 مدرسه و ملایر 60 مدرسه را به این امر اختصاص داده است.
کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری آموزش و پرورش همدان نیز گفت: مدارس مروج سلامت از سال قبل کار خود را شروع کرده است که این طرح در دو حوزه سلامت و پیشگیری و آموزش و پرورش پیگیری شد که به لحاظ اهمیت موضوع از وظایف اصلی ما است.
حسین ملکی افزود: در حوزه آموزش و پرورش، کمیته‌های مدیران مدارس مد نظر قرار گرفت و در بخش بهداشتی نیز کمیته‌هایی باید فعال شود چرا که در این صورت ارتباط مستقیمی با مدارس صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه تمام طرح‌های پیشگیری در غالب طرح مدارس مروج سلامت قرار می‌گیرد، افزود: 270 مدرسه در قالب طرح مدارس مروج سلامت قرار دارند که 200 هزار تومان نیز کمک هزینه به آنها اعطا می‌شود و برای مدارس نیز برنامه‌های تشویقی در نظر گرفته می‌شود.
کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری آموزش و پرورش کاهش مدت زمان حضور دانش‌آموزان در مدارس را از موانع اجرای طرح دانست و گفت: با توجه به تعطیلی روزهای پنج شنبه مدارس و کاهش حضور دانش‌آموزان در مدارس از مشکلات ماست اما این طرح باید با همکاری مدیران در مدارس اجرا شود چرا که این طرح کشوری دارای اهمیت بسیاری است.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول