اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهداشت و درمان کمیته امداد اردبیل:

15 درصد صدقات صرف هزینه‌های بهداشتی شده است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهداشت و درمان کمیته امداد استان اردبیل گفت: سالانه به طور متوسط 15 درصد درآمد صدقات و کمک‌های مردم در این حوزه صرف هزینه‌های درمانی و بهداشتی مددجویان کمیته امداد می‌شود.

15 درصد صدقات صرف هزینه‌های بهداشتی شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، داریوش گروسی در نشست بررسی مشکلات مسایل بهداشتی، درمانی مددجویان کمیته امداد در اردبیل اظهار داشت: یکی از منابع تأمین هزینه‌های بهداشتی و درمانی کمیته امداد برای کمک به مددجویان بهره‌گیری از 15 درصد درآمد ناشی از صدقات است به طوری که در یک سال گذشته بالغ بر یک‌میلیارد و 850 میلیون ریال در این زمینه به افراد نیازمند در حوزه بهداشت و درمان پرداخت شده است.
وی با بیان این‌که کمیته امداد با وجود مسئولیت نداشتن در حوزه بهداشت و درمان مددجویان روستایی به دلیل برخورداری آنها از دفترچه خدمات درمانی روستایی برخی حمایت‌های خود را همچنان استمرار داده است، تصریح کرد: ما از بیماران صعب‌العلاج و خاص که هزینه درمانی آنها بسیار کمرشکن است، حمایت می‌کنیم و بخشی از هزینه‌های درمانی آنها را متقبل است.
گروسی با اعلام این‌که بیش از 28 هزار نفر از خدمات درمانی این نهاد حمایتی بهره‌مند هستند، خاطرنشان کرد: ما به صورت مستمر و غیرمستمر از این افراد در حوزه بهداشت و درمان و تأمین برخی از نیازمندی‌ها حمایت می‌کنیم ولی همچنان با سیل عظیمی از درخواست‌ها در این حوزه مواجه هستیم.
این مسئول به الگوی مناسب کمیته امداد در ارائه خدمات حمایتی اشاره کرد و ادامه داد: این نهاد با ارایه الگوی مناسب و آموزش درست تلاش کرده تا در کنار حمایت‌های عملی از نیازمندان در زمینه بهداشت و درمان آگاهی خانواده‌ها را در ارتقای شاخص‌های این بخش زمینه‌ساز شود.
وی بیان داشت:‌ هم اکنون بیش از 225 مرکز درمانی اعم از مطب پزشکان، عمومی و تخصصی، داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها و پاراکلینیک‌ها با این اداره کل در ارتباط هستند و به مددجویانی که به این مراکز معرفی می‌شوند، ارائه خدمات می‌کنند.
به گزارش فارس،‌ رئیس اداره بهداشت و درمان کمیته امداد اردبیل با برشمردن گروه‌های هدف بهداشت و درمان کمیته امداد اضافه کرد: سالمندان، بیماران صعب‌العلاج، زنان سرپرست خانوار، مادران باردار و شیرده، کودکان زیر شش سال، دانشجویان، دختران در آستانه ازدواج و نوعروسان از جمله اقشاری هستند که زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی کمیته امداد قرار دارند.
وی گفت: کمیته امداد به جهت ویژگی خاص در این گروه‌ها آنها را زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی قرار داده و از این اقشار حمایت می‌کند.
گروسی اعتبار اختصاص یافته به این حوزه را بالغ بر 3 میلیارد و 584 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: بخشی از این مبالغ در حوزه بهداشت خانواده و بخشی نیز برای تأمین نیازمندی بیماران خاص هزینه شده است.
وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: از این مبلغ 21 میلیون تومان نیز برای رفع سوتغذیه کودکان زیر شش سال مددجویان هزینه شده تا با یک اقدام پیشگیرانه بتوانیم از این آسیب جلوگیری کنیم.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول