اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران خبر داد:

ثبت 67 هزار شغل در مازندران

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران از ثبت 67 هزار و 76 شغل در سامانه اشتغال مازندران خبر داد.

ثبت 67 هزار شغل در مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید علی‌اکبر طاهایی صبح امروز در بیست و یکمین جلسه کارگروه اشتغال در سالن شماره یک استانداری مازندران اظهار داشت: هنوز همه ظرفیت اشتغال ایجاد شده، وارد سامانه نشده است.
وی با اشاره به ایجاد 67 هزار و 76 شغل و ثبت در سامانه اضافه کرد: بدون احتساب بخش مسکن، اشتغال در سامانه پنج درصد رشد داشته است.
طاهایی با بیان اینکه برخی دستگاه‌ها باید اهتمام بیشتری در این زمینه داشته باشند، ادامه داد: دغدغه‌هایی درباره برخی واحدهای تولیدی وجود دارد که باید برطرف شود.
وی با اشاره به اینکه بانک‌های خصوصی هم جزو خانواده بانک‌هایی است که باید به حساب آوریم، گفت: بار بیشتر ارائه تسهیلات بر عهده بانک‌های دولتی است که در این زمینه با برخی معذوریت‌ها مواجه هستند.
استاندار مازندران تاکید کرد: بانک‌ها در ارائه تسهیلات مسیر را به سمتی ببرند که موضوع سفره مردم و اشتغال باشد.
وی یادآور شد: دغدغه بیشتری نسبت به بنگاه‌های موجود تا بنگاه‌های در شرف تاسیس دارم چراکه  بنگاه‌های موجود از زیرساخت برخوردارند.
طاهایی یک میلیارد تومان برای بخش سی‌ان‌جی ناحیه ساری و نوشهر اختصاص داد و خاطرنشان کرد: یک میلیارد تومان هم برای حوزه فرهنگ اختصاص می‌دهیم که بر اساس اولویت‌بندی‌ها هزینه شود.
وی اظهار داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت متعهد ایجاد بیش از 27 هزار شغل بود که تنها کمی بیشتر از 11 هزار نفر در سامانه ثبت شده است.
طاهایی با بیان اینکه جهاد کشاورزی استان هم متعهد ایجاد 16 هزار و 904 شغل بود، گفت: این سازمان هم تاکنون 7 هزار و 265 شغل در سامانه ثبت کرده است.
وی با اشاره به اینکه لیست جهاد کشاورزی نسبت به آخرین آمار رشد 15 درصدی داشته است، تصریح کرد: سازمان صنعت و معدن هم 7.7 درصد رشد داشته است.
طاهایی ادامه داد: اداره کل حمل و نقل پایانه‌ها ایجاد اشتغال برای 4 هزار و 79 نفر را متعهد بود که یک‌هزار و 116 نفر ثبت شده است.
وی یادآور شد: میراث استان هم تعهد ایجاد اشتغال 2 هزار و 214 نفر را داشت که یک‌هزار و 200 مورد محقق شده است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول