اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فنی‌وحرفه‌ای خرمشهر خبر داد:

برگزاری دوره آموزش نانوایان در خرمشهر

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز فنی‌وحرفه‌ای خرمشهر به‌منظور کمک به عرضه بهداشتی نان در شهرستان از برگزاری دوره آموزش نانوایان در این مرکز خبر داد.

برگزاری دوره آموزش نانوایان در خرمشهر
عبدالنبی سواعدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار داشت: تعدادی از افراد در سطح خیابان‌ها و معابر مبادرت به پخت نان به‌طور غیربهداشتی می‌کنند و از این جهت سلامت مردم را به خطر انداخته شده است.
وی افزود: مرکز فنی‌وحرفه‌ای شهرستان در راستای رفاه حال شهروندان و کمک به حرفه نانوایی مبادرت به برگزاری دوره آموزش نانوایی در این مرکز کرده است.
رئیس مرکز فنی‌وحرفه‌ای خرمشهر تصریح کرد: البته مراکز عرضه غیربهداشتی نان باید توسط اجرائیات شهرداری و مرکز بهداشت شهرستان جمع‌آوری شده و شهروندان نیز در این خصوص تعامل و همکاری لازم را اعمال کنند.
وی اضافه کرد: مرکز آموزشی فنی‌وحرفه‌ای شهرستان با آموزش‌های تئوری و عملی در این زمینه کارگران نانوایی‌های شهرستان را در خصوص نحوه تهیه خمیر و پخت نان آموزش داده و موارد بهداشتی را نیز به آنها متذکر می‌شود.
سواعدی در ادامه از همکاری امور اجرایی آرد و نان و اتحادیه صنف نانوایی شهرستان برای برگزاری این دوره رایگان خبر داد و گفت: واحدهای نانوایی می‌توانند با شرکت در این دوره‌های آموزشی در راستای حل مشکلات موجود در نانوایی‌ها گامی مثبت بردارند.
رئیس مرکز فنی‌وحرفه‌ای خرمشهر با اشاره به اینکه نان در سبد غذایی گروه‌های کم‌درآمد و آسیب‌پذیر جامعه بیشتر نمایان می‌شود، تصریح کرد: واحدهای نانوایی متأثر از مسائل اقتصادی تمایلی به ساماندهی وضع فیزیکی و بهداشتی مکان تولید را نداشته و اغلب از ماشین‌آلات غیراستاندارد با حرارت مستقیم و کارگران غیرماهر که فاقد اطلاعات لازم فنی و تغذیه‌ای و بهداشتی بوده و در مورد نقش و تاثیر مواد اولیه، افزودنی‌ها و روش‌های جدید تهیه خمیر و خواص خمیر حاصل از آردهای مختلف آموزش‌های لازم را نیز ندیده اند برای تهیه و تولید نان استفاده می‌کنند.
وی در پایان گفت: امیدواریم با برگزاری اینگونه برنامه‌ها، گامی مثبت در راستای نحوه پخت و توزیع بهداشتی نان در نانوایی‌های شهرستان برداشته شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول