اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اجتماعی استانداری گیلان خبر داد:

آموزش رایگان 400 رشته فنی و حرفه‌ای برای نقاط آسیب‌پذیر رشت

خبرگزاری فارس: مدیرکل اجتماعی استانداری گیلان از برگزاری آموزش مهارتی فنی و حرفه‌ای در 400 رشته برای شهروندان نقاط آسیب‌پذیر رشت و لنگرود خبر داد.

آموزش رایگان 400 رشته فنی و حرفه‌ای برای نقاط آسیب‌پذیر رشت
عزیز پورعزیزی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آموزش رایگان رشته‌های فنی‌ و حرفه‌ای در شهرستان‌های مذکور استان، اظهار داشت: این آموزش‌ها برای ایجاد مهارت در جوانان نقاط حاشیه‌ای شهرهای لنگرود و رشت برگزار می‌شود. 
وی با بیان اینکه آموزش در این دوره‌ها رایگان است، افزود: آموزش مهارت و حرفه‌آموزی می‌تواند معضل بیکاری در این حوزه‌های شناسایی شده را برطرف کند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان گفت: استاندار و مجموعه مدیران استان در تلاش هستند تا مشکلات حاشیه‌نشینی را با تصمیم‌سازی در کمیته‌های فرعی و تصمیم‌گیری در کارگروه‌های تخصصی برطرف کرده و نقش حمایتی از این قشر داشته باشند.
وی با بیان اینکه حاشیه‌نشینی یک معضل اجتماعی است، تصریح کرد: مهاجران به شهرها به دلیل نداشتن امکانات رفاهی و معیشتی، شغل مناسب و دیگر مشکلات مجبور هستند در حاشیه شهرها سکونت داشته باشند و از این‌رو زمینه برای آسیب‌های اجتماعی در منطقه فراهم می‌شود.
پورعزیزی، از شناسایی مناطق حاشیه‌نشین توسط فرمانداران با همکاری سازمان‌های فرهنگی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی خبر داد.
به گفته وی، 22 منطقه ویژه اجتماعی در شهرهای رشت و لنگرود شناسایی شده‌اند که نیازمند توجه بیشتر مسئولان و دستگاه‌های اجرایی استان برای برطرف کردن مشکلات است. 
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان با اشاره به تشکیل کمیته ساماندهی امور اجتماعی و فرهنگی مناطق ویژه گیلان، افزود: بررسی و تعیین راهکارهای عملی و برنامه‌های اجرایی فرهنگی، آموزشی، ورزشی و اجتماعی به منظور توانمندسازی، ارتقای شاخص‌های اجتماعی و فرهنگی، ارتقا و بهبود رفتارهای فردی و اجتماعی ساکنان، پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌ها و جرایم اجتماعی و مسائل فرهنگی مناطق ویژه گیلان از وظایف این کمیته است. 
وی، بررسی و تعیین راهبردهای استفاده از ظرفیت و قابلیت سازمان‌های مردم‌نهاد و مشارکت‌های مردمی و محلی در طراحی و اجرای برنامه‌ها در مناطق مورد نظر در راستای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی و تسهیل در خدمات‌رسانی به‌موقع به افراد در معرض آسیب و آسیب دیدگان اجتماعی را از جمله وظایف کمیته ساماندهی امور اجتماعی و فرهنگی مناطق ویژه اجتماعی گیلان اعلام کرد.
پورعزیزی، فقر اقتصادی و فرهنگی را ناشی از روند شکل‌گیری این مناطق دانست و ابراز داشت: مناطق حاشیه‌نشین و سکونت‌گاه‌های غیررسمی موجب بستری برای بروز و رشد سریع مسائل و آسیب‌های اجتماعی شده است.
وی، سیاه‌اسطلخ، حافظ آباد، سلیمان‌داراب، آج‌بیشه، تازه‌آباد، نخودچر، پاسکیاب، عینک، اسماعیل‌آباد، احمدگوراب و جماران را از جمله مناطق ویژه اجتماعی رشت برشمرد و تصریح کرد: خراط محله، شهر باغ، گسکر محله، موبدان، درویشان‌بر، کیاکلایه، انزلی محله، آتشکار، محله‌های اکبری و بهمنی، گمرکات و چالکیاسر به عنوان سکونت‌گاه‌های غیررسمی، حاشیه‌نشین و بافت‌های فرسوده لنگرود مورد شناسایی قرار گرفتند.
 
* تجهیز 200 مدرسه به کتابخانه کلاسی 

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان، فرهنگ‌سازی را یکی از ضروریات فرهنگی نقاط حاشیه‌نشین دانست و اذعان داشت: 200 مدرسه نقاط حاشیه‌نشین رشت به کتابخانه کلاسی مجهز شده و در روزهای آینده این طرح در مدارس لنگرود نیز اجرایی می‌شود.
وی با اشاره به ضرورت تلاش برای ایجاد میل به مطالعه در بین کودکان و نوجوانان افزود: نهادینه شدن فرهنگ مطالعه جامعه را به طرف فرهنگی و علمی شدن هدایت می‌کند و احساس نیاز به کتاب و کتابخوانی را افزایش می‌دهد.  
پورعزیزی، مهم‌ترین وظایف معلمان و معاونان پرورشی را تلاش در راه گسترش فرهنگ اسلامی بین دانش‌آموزان، ترغیب آنها به احترام و عمل به ارزش‌های اسلامی و تحقق گسترش فرهنگ اسلامی برای تقویت و توسعه فعالیت‌های پرورشی مدرسه عنوان کرد. 
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول