اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان:

فنی و حرفه‌ای به دنبال پر کردن خلأ‌های مهارتی افراد است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: فنی و حرفه‌ای با راه‌اندازی مراکز دانشگاهی زیر نظر دانشگاه علمی – کاربردی به دنبال رقابت با سایر مراکز علمی – کاربردی نیست بلکه هدف از راه‌اندازی این مراکز پر کردن خلأ‌های مهارتی در جامعه است.

فنی و حرفه‌ای به دنبال پر کردن خلأ‌های مهارتی افراد است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدعلی زارع ظهر امروز در آئین افتتاحیه مراکز آموزش علمی-کاربردی اصفهان اظهار داشت: مراکز دانشگاهی علمی – کاربردی این اداره فعالیت خود را در هفت رشته تحصیلی از ابتدای آبان ماه جاری در سطح استان آغاز کرده است.
وی به اهداف دولت در راستای ارائه آموزش‌های مهارتی به افراد اشاره کرد و افزود: با توجه به ماده 25 قانون برنامه پنجم توسعه کشور در زمینه اصلاح هرم تحصیلی نیروی کار و ارتقای توانمند‌سازی سرمایه‌های انسانی،  توانمند شدن افراد در راستای مهارت‌های فنی در این اداره به صورت علمی و تخصصی دنبال می‌شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با اشاره به ضرورت کاهش فاصله سطح شایستگی نیروی کار کشور با سطح استاندارد جهانی و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید تصریح کرد: ارائه آموزش‌های دانشگاهی مهارتی و علمی در کنار آموزش‌های تئوری و نظری برنامه‌ریزی شده و مراکز دانشگاهی فنی و حرفه‌ای زیر نظر دانشگاه علمی – کاربردی باید در آینده توسعه داده شوند.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری سه مرکز دانشگاهی این اداره زیر نظر دانشگاه علمی – کاربردی راه‌اندازی شده‌اند، اضافه کرد: دو مرکز در اصفهان و یک مرکز نیز در شهرستان کاشان فعالیت خود را از ابتدای آبان ماه جاری آغاز کرده‌اند و 135 نفر دانشجو نیز در این مراکز مشغول به تحصیل شده‌اند.
زارع به اجرای پودمان‌های آموزشی در این مراکز اشاره کرد و بیان داشت: اجرای این پودمان‌ها منجر به کاردانی در هفت رشته نساجی، متالوژی، ماشین‌افزار، تعمیر خودرو، تعمیرات مکانیکی، برق الکترونیک و جوشکاری  می‌شود.
وی تاکید کرد: از ابتدای آبان ماه جاری 135 دانشجو در مراکز دانشگاهی فنی و حرفه‌ای اصفهان مشغول به تحصیل شده‌اند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان به هدف از راه‌اندازی این مراکز در سطح جامعه اشاره کرد و ادامه داد: فنی و حرفه‌ای با راه‌اندازی مراکز دانشگاهی زیر نظر دانشگاه علمی – کاربردی به دنبال رقابت با سایر مراکز علمی – کاربردی نیست بلکه هدف از راه‌اندازی این مراکز پر کردن خلأ‌های مهارتی در جامعه است.
وی با اشاره به اینکه فنی و حرفه‌ای وظیفه آموزش بین سطوح را به عهده دارد، گفت: در حال حاضر برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای ایجاد پودمان‌های جدید در این مراکز صورت گرفته است و مهارتی شدن افراد و ایجاد بستر‌های اشتغال آنها به میزان بسیاری اهمیت دارد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول