اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادستان اردبیل خبر داد:

تشکیل ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در اردبیل

خبرگزاری فارس: معاون دادستان اردبیل گفت: ما به عنوان دست‌اندرکاران سلامت انتخابات با هر تخلفی برخورد خواهیم کرد و با تشکیل شعبه ویژه خارج از نوبت به جرایم انتخاباتی رسیدگی خواهیم کرد.

تشکیل ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف خدادادی صبح امروز در نشست با دست‌اندرکاران هیئت نظارت بر انتخابات استان اردبیل حفظ قانون و اخلاق را ارزشمند توصیف کرد و اظهار داشت: در این زمینه باید مبانی واقعی مراعات شود تا انتخابات در فضای سالم و مثبت برگزار شده و نتیجه آن به نفع نظام و مصالح عمومی جامعه باشد.
وی از رسانه‌ها خواست، در نقد خود سه مولفه ادب،‌ منطق و حقیقت را مورد توجه قرار دهند و در تمام انتشار مطالب خود از الفاظ دال بر توهین پرهیز کنند.
معاون دادستان اردبیل گفت: بین نقد دلسوزانه و ناکارآمد جلوه دادن نظام خط و مرزی مشخص است به طوری که هیچ مسئولی در استان از نقد منصفانه گله‌مند و ناراحت نیست بلکه در نهایت سعه صدر تلاش می‌کند با آن نقدها اصلاح را در راس کار خود قرار دهد.
 
* توهین و افترا بیشترین پرونده تخلفات مطبوعات در اردبیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خدادادی در بخش دیگری از سخنان خود رعایت قانون را به مطبوعات متذکر شد و افزود: ما پرونده‌های زیادی در حوزه مطبوعات در مراجع قضایی استان نداریم.
وی با برشمردن برخی از موارد و مبانی قانون مطبوعات و تخلفات احتمالی خاطرنشان کرد: پخش شایعات، دامن زدن به اختلافات قومی و قبیله‌ای،‌ افترا بستن به افراد حقیقی و حقوقی،‌ انتشار مطالب خلاف واقع و عفت عمومی با هدف جریحه‌دار شدن احساسات عمومی و ... از جمله موارد تخلف و جرایمی است که به صورت عمومی در مطبوعات می‌تواند زمینه بی‌قانونی را فراهم کند که باید از ورود به این حوزه‌ها خودداری کنند.
این مسئول به برخی تخلفات عمومی در ایام انتخابات اشاره کرد و افزود: جانبداری مسئولان سیاسی از کاندیدایی خاص، ‌استفاده از امکانات دولتی، تبلیغ علیه و له کاندیدایی از سوی مسئولان اجرایی و نظارتی،‌ دخل و تصرف در آرای مردم، ‌تقلب در شمارش آرا و استفاده از موقعیت شغلی برای تبلیغ کاندیدایی خاص از جمله تخلفات عمومی ایام انتخابات است.
خدادادی در مورد برخی تخلفات ایام انتخابات اهالی مطبوعات نیز تصریح کرد: در این زمینه مطبوعات حق دامن زدن به مسائل قومی، قبیله‌ای و طایفه‌ای را ندارند چرا که دشمن به شدت در این امر سرمایه‌گذاری کرده و با توسل به این حربه می‌خواهد نظام اسلامی ما را تضعیف و تخریب کند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون دادستان استان یکی از تکیه‌گاه‌های اصلی‌ دشمن را دامن‌ زدن به همین مسائل قومی، قبیله‌ای و طایفه‌ای اعلام کرد و اذعان داشت: این حرکت از ناحیه هرکس محکوم به شکست است چرا که امید واهی استکبار ورود از این منفذ و روزنه برای عملی کردن اهداف و مقصد شومشان است.
خدادادی گفت: نشریات محلی،‌ روزنامه‌ها و خبرنگاران از این طریق حق ضربه زدن به منافع ملی را ندارند بلکه باید با ایجاد وحدت و همدلی سعی کنند جلوی این ترفند دشمن را بگیرند.
وی در پایان سخنان خود هرگونه توهین و تخریب دیگران و افترا را نسبت به کاندیداهای رقیب، مسئولان و مدیران اجرایی امری خلاف قانون و مقررات ایام انتخابات دانست و اظهار داشت: بیشترین پرونده‌های شکل گرفته حوزه مطبوعات در دادگستری نیز مربوط به این مبانی است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول