اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان یزد:

جرائم انتخاباتی به شدت پیگیری می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری یزد گفت: جرائم انتخاباتی به شدت مورد پیگیری دستگاه قضایی قرار خواهد گرفت.

جرائم انتخاباتی به شدت پیگیری می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، غلامحسین حیدری صبح امروز در جلسه شورای قضایی استان یزد با اشاره به برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امیدواریم این انتخابات با اتخاذ تدابیر مناسب بدون هرگونه چالش و مشکلی و با حضور حداکثری مردم شریف در سراسر کشور به ویژه استان یزد برگزار شود.
وی با اشاره به صدور بخش‌نامه‌ای از سوی رئیس قوه قضائیه در مورد برخورد با جرایم انتخاباتی بیان کرد: طبق این بخش‌نامه، محاکم قضایی باید تخلفات و جرایم انتخابات را به صورت فوق‌العاده و خارج از نوبت رسیدگی کنند.
حیدری تصریح کرد: دستگاه قضایی استان نیز با جرایم انتخاباتی به شدت برخورد خواهد کرد و به هیچ عنوان در برابر متخلفان کوتاه نخواهد آمد.
وی ادامه اداد: شعبی از دادسرا، محاکم عمومی و تجدید نظر برای برخورد با جرایم انتخاباتی اختصاص یافته و در شهرستان‌های استان نیز دادگستری‌ها این جرایم را قاطعانه پیگیری می‌کنند.
حیدری همچنین تأکید کرد: اعضای شورای قضایی استان یزد باید از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود استفاده کنند تا انتخابات در فضای آرام برگزار شود.
وی با بیان اینکه ستاد ویژه‌ای در مرکز استان یزد با عضویت مدیران ادارات وابسته به قوه قضائیه در استان تشکیل می‌شود، خاطرنشان کرد: این ستاد بر نحوه برگزاری انتخابات نظارت می‌کند و در صورت وقوع تخلفات احتمالی با متخلفان برخورد خواهد کرد.
رئیس‌کل دادگستری استان یزد بر ضرورت آگاه‌سازی مردم، احزاب و گروه‌های مختلف از قوانین تخلفات انتخاباتی تأکید کرد و افزود: این ستاد همچنین در زمینه ارشاد و توجیه احزاب، گروه‌ها و مردم با نهادهای مختلف به ویژه صدا و سیما همکاری می‌کند.
حیدری اظهار داشت: در دادسرای یزد، شعبه اول دادیاری و شعبه اول بازپرسی، در دادگستری شهرستان یزد شعبه 108 جزائی و در محاکم تجدید نظر شعبه اول دادگاه تجدید نظر استان برای رسیدگی به تخلفات احتمالی انتخابات اختصاص یافته است و در شهرستان‌های استان نیز شعب بازپرسی و 101 دادگاه جزایی وظیفه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی را بر عهده دارند.
دادستان عمومی و انقلاب یزد نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس اظهار داشت: اهمیت بالای انتخابات مجلس شورای اسلامی و اوضاع منطقه به ویژه فشارهای خارجی بر کشور ضرورت حضور حداکثری و پر شور مردم فهیم کشور در انتخابات آینده مجلس را به خوبی نمایان می‌کند.
جمال قضاوتی افزود: دادسرای عمومی و انقلاب یزد آمادگی دارد تا با افراد و یا گروه‌هایی که قصد مخدوش کردن روند انتخابات را دارند به شدت برخورد و فضا را برای حضور گسترده مردم در انتخابات پیش رو امن کند.
وی ابراز امیدواری کرد: حضور گسترده مردم در انتخابات مجلس تمامی دسیسه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان کشور را همچون گذشته نقش بر آب کند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول