اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خبر داد:

تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در قزوین

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: برای تسریع در رسیدگی به جرائم انتخاباتی شعب ویژه در دادسرای عمومی و انقلاب قزوین تشکیل شده است.

تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در جلسه ستاد ویژه بررسی، پیش بینی و پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی در استان بیان کرد: استان قزوین در خصوص انتخابات جزو استان‌های پرچالش بوده و نسبت به بسیاری از استان‌های کشور متفاوت است.
وی ادامه داد: در عرصه انتخابات نباید طوری عمل شود که حضور حداکثری مردم دچار آسیب شود، اما از سوی دیگر نباید این بهانه‌ای برای عدم رعایت برخی محدودیت‌ها و خط قرمزها باشد.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین عنوان کرد: سلامت انتخابات به شکوه این واقعه مهم کمک می‌کند که بعضا این سلامت از سوی کارگزاران دچار آسیب می‌شود که باید از این امر جلوگیری کنیم.
وی افزود: گاهی انتخابات از سوی مسئولان غیرمسئول دچار آسیب می‌شود به نحوی که از امکانات دولتی له یا علیه گروه یا شخص خاصی استفاده می‌شود.
صادقی با اشاره به جلب اعتماد عمومی تصریح کرد: اگر به گزارشات تخلف دستگاه‌ها در امر انتخابات یا نامزدهای احتمالی انتخاباتی یا هوادارانشان حساسیت و توجه نشان ندهیم و برخورد مناسب نداشته باشیم، نمی‌توانیم اعتماد عمومی را به دست آورده و سلب اعتماد عمومی را شاهد خواهیم بود.
وی اضافه کرد: اخبار و گزارشات مربوطه باید به موقع به دبیرخانه ستاد برسد تا در صورت لزوم به مراجع ذی‌صلاح در امور انتخاباتی منعکس شود تا جمع‌بندی مطلوب صورت گرفته و اقدامات لازم انجام شود.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین در خصوص تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی گفت: برای تسریع در رسیدگی به جرائم انتخاباتی شعب ویژه در دادسرای عمومی و انقلاب قزوین تشکیل شده است، همچنین در راستای اجرای ماده 17 قانون انتخابات محاکم صالحه قضایی موظف هستند تخلفات و جرائم انتخابات را به صورت فوق‌العاده و خارج از نوبت رسیدگی کنند.
در ادامه رئیس کل دادگستری استان قزوین اظهار کرد: سیاست دادگستری استان قزوین در خصوص انتخابات بی‌طرفانه و حمایتی است.
جمال انصاری اعلام کرد: اگرچه زمان کافی تا برگزاری انتخابات وجود دارد اما به لحاظ تکلیفی که در امر مشارکت در انتخابات مطرح است و سیاست جدید قوه قضائیه که فصلی متفاوت از جمع‌بندی دستگاه قضایی است، تشکیل این ستاد الزامی شد.
وی یادآور شد: ممکن است قبل از برگزاری انتخابات فعل و انفعالاتی صورت گیرد که باید به عنوان دستگاه قضایی این اقدامات را رصد کرده و در مورد بروز جرائم مربوطه برخورد مناسب و به موقع انجام شود.
رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: اهمیت انتخابات امری است که حتی بدنه عادی جامعه نیز بدان وقوف دارند چراکه این امر مشارکت مردم در سرنوشت انتخابات که نتیجه‌اش به خصوص در عرصه مهم تصمیم‌گیری برای مردم و حاکمیت را رقم می‌زند، موثر خواهد بود.
وی با اشاره به خط مشی دستگاه قضایی استان در انتخابات گفت: سیاست دادگستری استان به صورت مشخص بی‌طرفانه و حمایتی است یعنی فقط نگاه حمایتی در سلامت و مشارکت حداکثری و هنجارهای قانونی انتخابات وجود دارد چراکه در فرایند انتخابات از این طریق مساعدت مطلوب‌تری را می‌توان ارائه کرد.
انصاری خاطر نشان کرد: از آنجا که مسیر حرکتی دستگاه قضایی استان یک مسیر حمایتی است بنابراین می‌توان کارآمدترین روش‌ها در برگزاری سالم انتخابات را اتخاذ کرد، مطابق این سیاست هیچ فرد یا گروهی نمی‌تواند فرد یا گروه دیگر را مورد هجمه قرار دهد، این امر نیازمند بررسی، پیش بینی و پیشگیری از جرائم انتخاباتی است.
وی تأکید کرد: انتخابات این دوره به لحاظ ارتقای سطح آگاهی جامعه متفاوت با دوره‌های گذشته است که این امر عرصه رقابت را سخت‌تر می‌کند بنابراین طبیعی است که در این سختی برخی خویشتن‌دار نبوده و فضای انتخابات را ملتهب کنند، نوع رفتار کاندیداها و صنوف نباید سبب شود که مشی متعارف افراد تحت شعاع احساساتشان قرار گیرد.
رئیس کل دادگستری استان قزوین در خصوص سلامت انتخابات تصریح کرد: زمانی می‌توانیم انتخابات سالمی را شاهد باشیم که به موقع در امور مداخله کرده و از سوی دیگر باید نگاه مدیران و مسئولان بر این سمت باشد که وظیفه ما پیشگویی له یا علیه کسی نیست.
وی اضافه کرد: اظهارنظر مقامات سیاسی و قضایی در خصوص کاندیداها خود انحراف از جریان انتخابات است که باید مراقبت‌های لازم در این خصوص صورت گرفته تا انتخابات سالم‌تری را شاهد باشیم.
انصاری گفت: برای جلوگیری از اطاله دادرسی در پرونده‌های مربوط به جرائم انتخاباتی باید مدیریت جامعی صورت گیرد.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد شاهد برگزاری انتخابات پرشور و سالم و منطبق بر قانون باشیم.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول