اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل منابع طبیعی سمنان مطرح کرد:

حفاظت، احیا، توسعه و بهره‏برداری اولویت منابع طبیعی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان، سه محور مهم در تحقق اهداف منابع طبیعی در این استان را حفاظت، احیا، توسعه و بهره‏برداری اعلام کرد.

حفاظت، احیا، توسعه و بهره‏برداری اولویت منابع طبیعی است
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدحسن میرعماد صبح امروز در جلسه شورای اداری اداره کل منابع طبیعی استان سمنان اظهار داشت: حفاظت، احیا، توسعه و بهره‏برداری سه محور مهم در تحقق اهداف منابع طبیعی است.
وی یادآور شد: ما این محورها را برای این نعمت بزرگ تجدیدشونده لحاظ می‏کنیم و همه آحاد مردم باید حافظ عرصه‏های منابع طبیعی باشند.
میرعماد در ادامه عنوان کرد: مابقی اسناد مالکیت اراضی، تقویت یگان حفاظت در جلوگیری از تصرفات و آتش‏سوزی، نیازسنجی مناسب بهره‏برداران، تعادل بین مرتع و دام، آموزش و ترویج از جمله برنامه‏های ما برای تحقق محورهای تعریف شده است.
مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان افزود: بدون تردید منابع طبیعی همواره به منزله زیربنای توسعه اقتصادی و اجتماعی نقش اساسی داشته است.
وی تصریح کرد: اگر از توانایی‏های منابع طبیعی به طور مطلوب استفاده شود، می‏تواند ضامن توسعه پایدار و همه جانبه شود.
میرعماد بیان داشت: حفظ منابع طبیعی و تجدید آن به عنوان جهادی عظیم در راستای توسعه پایدار و همه‏جانبه و توجه به نسل فعلی و آینده کشور به شمار می‏آید و از تقدس و ارزش والایی برخوردار است.
مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان، مشکل اصلی این استان را کمبود آب در نتیجه خشکسالی دانست و راه حل‏های جلوگیری از این مشکل را استفاده بهینه از آب با روش‏های آبخیزداری بر اساس شاخص روشن، روش‏های اصلاح انتقال آب، اصلاح شیوه‏های ذخیره آب و ... عنوان کرد.
میرعماد در پایان ضمن تاکید بر اینکه حفظ بیت‏المال باید به شدت جدی گرفته شود، اضافه کرد: در غیر این صورت افرادی که در این باره سهل‏انگاری کنند، دچار عقوبت جدی خواهند شد.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول