اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان شرقی اعلام کرد:

شناسایی600 پلاک اختلافی بین کشاورزان و منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از شناسایی600 پلاک اختلافی بین کشاورزان و منابع طبیعی استان خبر داد.

شناسایی600 پلاک اختلافی بین کشاورزان و منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات بخش تولید و کشاورزی شهرستان کلیبر از کشت پاییزه در 209 هکتار از اراضی پایاب سد ارسباران خبر داد و اظهار داشت: زیرساخت‌های آبیاری تحت فشار اراضی پایاب این سد به اتمام رسیده و امسال زیر کشت خواهد رفت.

1500 هکتار از پایاب سد خداآفرین زیر کشت می‌رود
وی با بیان اینکه یک هزار و 500 هکتار از اراضی پایاب سد خداآفرین نیز امسال زیرکشت بهاره می‌رود، ادامه داد: در مدت پنج سال 30 هزار هکتار از اراضی پایاب سد خداآفرین زیر کشت خواهد رفت. 
محمدیان از افزایش کمک بلاعوض آبیاری تحت فشار خبر داد و گفت: 85 درصد هزینه‌های آبیاری تحت فشار توسط سازمان جهادکشاورزی پرداخت می‌شود و مابقی یعنی 15درصد به صورت وام کم بهره دراختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از شناسایی 600 پلاک اختلافی بین کشاورزان و منابع طبیعی استان خبر داد و گفت: 300 پلاک این موضوع در شهرستان کلیبر قرار دارد.
وی همچنین از پیگیری اجرایی شدن ماده 26 قانون بودجه سال 90 در خصوص قبول اسناد عادی کشاورزان از محل اجرایی وام‌ها به‌عنوان وثیقه خبر داد و افزود: تلاش مدیران سازمان بر تسهیل در امور پرداخت وام‌های کشاورزی قرار گرفته است.
محمدیان با بیان اینکه باید نسبت به ماده 28 قانون بودجه سال 90، مبنی بر بخشودگی جرائم دریافت‌کنندگان تسهیلات بانکی به کشاورزان و بهره‌برداران بخش اطلاع‌رسانی شود، ادامه داد: در این زمینه به خوبی اطلاع‌رسانی نشده و هنوز تعداد زیادی از بدهکاران  بخش کشاورزی از این موضوع بی‌خبر هستند.
وی با بیان اینکه بر اساس ماده 28 قانون بودجه سال 90 مصوب مجلس، بانک‌ها و سازمان اقتصادی و دارایی موظف شده‌اند که جرائم بانکی را ببخشند و تقسیط وام را برای بدهکاران به‌گونه‌ای تعیین کنند که امکان بازپرداخت آن‌ها وجود داشته باشد، تصریح کرد: هم‌چنین اگر بدهکاران برای تکمیل پروژه و طرح ناتمام نیاز به وام جدیدی داشته باشند این امکان برای آن‌ها فراهم شده است، قطعاً بانک‌ها باید این مصوبه را اطلاع‌رسانی کنند. 
محمدیان با بیان اینکه هرچه تسویه حساب‌های بانکی سریع‌تر انجام شود مسلماً این موضوع به نفع تولید، اقتصاد و بانک‌ها خواهد شد و اشتغال بیشتری را ایجاد خواهد کرد، افزود: با توجه به این‌که سه ماه کاری تا پایان سال باقی مانده است، انتظار می‌رود اطلاع‌رسانی کافی در این خصوص انجام پذیرد.
عبدالله اصغرپور، فرماندار شهرستان کلیبر نیز در این جلسه ضمن تاکید بر استمهال و تقسیط وام‌های کشاورزی گفت : از روسای شوراهای اسلامی و دهیاران می‌خواهیم تا ماده 28 قانون بودجه سال 90 را به روستائیان اعلام و تفهیم کنند تا وام‌های بانکی معوق تقسیط شود.
وی با بیان اینکه ارائه تسهیلات مالی به کشاورزان باید در اولویت قرار گیرد، ادامه داد: از روسای بانک‌ها نیز می‌خواهم تا در خصوص اجرای این ماده نهایت تلاش و همکاری لازم را با کشاورزان به عمل آورند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول