اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل منابع ‌طبیعی کردستان:

ضریب حفاظتی منابع طبیعی کردستان 40 درصد است

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع‌ طبیعی استان کردستان ضریب حفاظت از منابع طبیعی استان را 40 درصد عنوان کرد.

ضریب حفاظتی منابع طبیعی کردستان 40 درصد است
اکرم توفیقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، به جنبه‌های مختلف بحث حفاظت اشاره کرد و اظهار داشت: بخش حمایت که یکی از جنبه‌های حفاظت بوده شامل تهیه طرح، اقدامات پیشگیری در مقابله با آفات و امراض، ایجاد کمربندهای حفاظتی در بین عرصه‌های ملی، تامین تجهیزات و ماشین‌آلات و نیروهای مورد نیاز و اقدامات پیشگیری در مقابله با حریق است.
وی تصریح کرد: اجرای موارد قانونی، اقدام برای اطفای حریق و برخورد با متصرفان منابع‌طبیعی از جمله قسمت‌های موجود در بخش حفاظت را شامل می‌شوند.
وی به بیان علل و عوامل حفاظت از مراتع و جنگل‌ها پرداخت و افزود: عوامل طبیعی مانند سیل، رعد و برق، خشکسالی، آفات و امراض از جمله موارد ضروری برای حفاظت و مقابله با رخدادها در جنگل‌ها و مراتع هستند.
مدیرکل منابع ‌طبیعی استان کردستان در ادامه مطلب فوق گفت: علت‌های غیرطبیعی در جنگل‌ها و مراتع در اثر فعالیت‌های انسانی مانند جاده‌سازی، احداث پل، توسعه شهرها، دفع فاضلاب شهری ایجاد می‌شود.
توفیقی ضریب حفاظتی منابع‌ طبیعی استان را بسیار کم و در حدود 40 درصد ذکر کرد و اظهار داشت: در بیشتر مناطق استان مشکل حفاظتی وجود ندارد ولی در تعدادی شدت آن بسیار زیاد است.

*یگان حفاظت از منابع طبیعی کردستان 50 نفر نیرو دارد
وی در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر با مجموعه سربازها 50 نفر در یگان حفاظت از منابع‌ طبیعی استان مشغول به فعالیت هستند.
توفیقی با بیان اینکه افراد مذکور فقط وظیفه برخورد با سودجویان و متصرفان منابع‌ طبیعی استان را برعهده دارند، تصریح کرد: نیاز استان در زمینه تامین نیرو در یگان حفاظتی سه تا چهار برابر تعداد کنونی است.
مدیرکل منابع‌ طبیعی استان کردستان مساحت جنگل‌های استان را بالغ بر 373 هزار هکتار عنوان کرد و افزود: جنگل‌های کردستان بخش عظیمی از جنگل‌های غرب کشور و زاگرس شمالی را شامل شده است.
توفیقی اضافه کرد: در حال حاضر 17 واحد سرجنگل‌بانی در استان وجود دارد که تعداد 10 پاسگاه منابع طبیعی نیز زیر نظر دادستان فعالیت می‌کنند.
وی با اشاره به کاهش موجودی جنگل‌ها، خاطرنشان کرد: متاسفانه بر اساس بررسی‌های انجام شده در چند سال گذشته حجم برداشت مصارف روستایی خیلی بیشتر از رویش سالانه جنگل‌ها بوده که منجر به کاهش موجودی جنگل‌ها از نظر کمی و کیفی شده است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول