اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیراز:

مجامع بین‌المللی تجاوز هوایی آمریکا را محکوم کنند / آمریکا به خاطر تجاوز آشکارش باید تودهنی بخورد

خبرگزاری فارس: امام جمعه شیراز گفت: دنیا بداند که اگر آمریکا در مقابل تجاوز آشکار به حریم هوایی ایران، تودهنی نخورد، فردا بر سر تمام دنیا نیز چنین می‌آورد.

مجامع بین‌المللی تجاوز هوایی آمریکا را محکوم کنند / آمریکا به خاطر تجاوز آشکارش باید تودهنی بخورد
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز با گرامی‌داشت 17 آذر سالروز شهادت شهید آیت‌الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: مدیریت واقعی جامعه در اختیار اندیشمندان بوده و دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه مرکز تربیت نخبگان، متفکران و اندیشمندانی است که باید در یک مسیر و با یک هدف حرکت کنند.
وی افزود: جامعه با دو بال علم و دین به کمال مطلوب می‌رسد اما اگر این دو بال جدا شدند و وحدت را از دست دادند، جامعه با مشکلات و معضلات بسیاری مواجه می‌شود.
ایمانی با بیان اینکه دانشگاه در کشور ما توسط حکومت پهلوی و دست‌نشاندگان انگلیس وارد جامعه ما شد، ابراز داشت: امروز دنیای استکبار نیز تلاش می‌کند تا این مجموعه را در اختیار بگیرد و آن را با علما و حوزه‌های علمیه رو در رو قرار دهد.
امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه امام راحل (ره)، وحدت حوزه و دانشگاه را یک ضرورت می‌دانستند، بیان کرد: جامعه ما یک جامعه دینی است و مدیران فکری اجتماع باید همسو حرکت کنند و چنانچه دانشگاه و حوزه با یکدیگر باشند، مشکلات و معضلات جامعه حل و فصل می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه امروز با تحول در آموزش و پرورش و جنبش نرم‌افزاری، وحدت حوزه و دانشگاه معنا و مفهوم دیگری را پیدا می‌کند، تصریح کرد: باید در علوم بازنگری داشته باشیم و این امر ممکن نیست مگر حوزه و دانشگاه به تعامل بپردازند و فضای حاکمیت علوم انسانی را در جامعه ما فراهم سازند.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز، با اشاره به تاکید مقام عظمای ولایت مبنی بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره یوم‌الله ملی 9 دی، خاطرنشان کرد: پس از فتنه 88، حضور حماسی مردمی که بیش از 40 میلیون نفر از آنان پای صندوق‌های اخذ رای حاضر شده بودند، در حماسه 9 دی، طراحی‌های دشمنان این کشور را خنثی کرد و معادلات آنان را برهم ریخت.
وی با بیان اینکه امروز نیز همین طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها را برای روسیه پس از انتخابات این کشور در نظر گرفته‌اند، اضافه کرد: دشمن با هدف براندازی، ایادی داخلی و خارجی خود را که بین آنان افرادی در حال عقل و خرد نبودند، وا داشت تا به عزاداران حسینی توهین کنند و نمادهای عزاداری‌ها را بشکنند اما دیدیم که سه روز بعد مردم چه پاسخی را به آنان دادند.
ایمانی با بیان اینکه پاسخ بیش از 40 میلیون ایرانی که پای صندوق‌های رای رفته و مانند زمان پیروزی انقلاب اسلامی به صحنه آمده بودند به دشمن، حماسه بی‌نظیری را به وجود آورد که برای همیشه باید زنده نگه داشته شود.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه ظرفیت عظیم عاشورا بارها این کشور را از پرتگاه نجات داده است به حضور عاشورایی مردم در سال 42 در 12 محرم و همچنین سال 57 در تاسوعا و عاشورای حسینی اشاره کرد و گفت: در این سه دهه دیدیم که عاشورا چگونه حماسه‌هایی را که نشات گرفته از ایمان مردم بوده رقم زده است.
خطیب جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زمین نشاندن هواپیمای جاسوسی آمریکا توسط جوانان انقلابی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، افزود: موفقیت عظیمی که در این روزها نصیب کشور ما شده و موجب شکست خفت‌بار برای آمریکا شده است، بار دیگر در صحرای طبس هواپیمای رادارگریز و مدرن جاسوسی را در جایی که در سال 58 عنایات الهی به دنیا نشان داده شد، زمین‌گیر کرد.
ایمانی تصریح کرد: آمریکا و تمام دشمنان ایران اسلامی بدانند نظام ما مصمم است تجاوز را در هر شکلی که انجام شود، پاسخ محکم بگوید و دفاع جانانه نیروهای مقتدر و توانمند ما دشمن را سر جای خود می‌نشاند.
امام جمعه شیراز همچنین در نخستین خطبه نماز جمعه امروز شیراز با بیان اهداف اباعبدالله‌الحسین (ع) از قیام عاشورا ابراز داشت: تمام انسان‌های جهان برای مقابله با ظالم، به امام حسین (ع) احتیاج دارند و بدون حسین (ع) نمی‌توانند گامی بردارند.
انتهای پیام/ ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول