اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نظام تحول آموزش و پرورش؛

انشانویسی در مدرسه‌ها غریب مانده است

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش شهرستان آمل گفت: در تحول جدید نظام آموزش و پرورش، انشانویسی غریب مانده است.

انشانویسی در مدرسه‌ها غریب مانده است
به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، اکبر لطفی صبح امروز به مناسبت هفته پژوهش در جمع دانش‌آموزان دبیرستان پسرانه شریعت‌زاده با بیان اینکه هر زمانی که معلم خود را از بستر تعلیم و تربیت کنار بکشد نظام آموزش و پرورش موفق نمی‌شود، اظهار داشت: دوران‌های مختلف تاریخی و سیاسی در ایران نشان داده که پیشروی معلمان در هر امری موجب دست یافتن به اهداف جامعه شده است.
وی با اشاره به رونمایی از سند تحول در آموزش و پرورش تصریح کرد: این سند حاصل کار 10 ساله وزارت آموزش و پرورش است که با همراهی معلمان تحقق می‌یابد.
لطفی با تاکید بر اینکه در نظام جدید آموزش و پرورش درس انشا حذف شده است، یادآور شد: معتقدم این امر ضربه بزرگی در امر نوشتن و مهارت‌آموزی متوجه دانش‌آموزان می‌کند.
به گفته وی انشا یعنی ایجاد خلاقیت و نوآوری و حذف این امر می‌تواند تولید خلاقیت را از دانش‌آموزان بگیرد.
مدیر آموزش و پرورش آمل با اشاره به اینکه، با وجود اینکه درس انشا در کلاس زبان فارسی ادغام شده، اظهار داشت: با این وجود این درس در این کلاس هم غریب مانده است.
وی با اعلام اینکه اگر دانش‌آموزی عشق و علاقه و تعلق به یادگیری داشته باشد، می‌تواند به یک انسان ماهر تبدیل شود، ابراز داشت: آموزش و پرورش این فضا را برای دانش‌آموزان ایجاد کرده است که بتوانند به مهارت‌های خود آگاهی یابند.
لطفی با بیان اینکه نباید میان تعلیم و تربیت در نظام آموزشی و تحقیق و پژوهش فاصله‌ای ایجاد شود، تصریح کرد: این دو مکمل یکدیگر هستند و با ایجاد فاصله تحقیق و پژوهش مغفول می‌ماند.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه امروز محل اصلی بروز و ظهور تحقیق و پژوهش است، گفت: پایه این امر در آموزش و پرورش گذاشته می‌شود و کسی نمی‌تواند بگوید دانشجو بدون داشتن پایه‌های مستحکم در مدرسه به این مدارج دست یافته است.
لطفی وجود سرمایه‌های فکری و اندیشه را بزرگ‌ترین سرمایه یک فرد عنوان و خاطرنشان کرد: به کارگیری این ذهن و اندیشه دروازه‌های جدیدی از علم و دانش را به روی فرد باز می‌کند.
انتهای‌پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول