اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل:

پژوهش‌ها باید مدرسه‌‌محور باشد

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: پژوهش باید در درون مدرسه انجام شده و در مدرسه نیز نمود عینی پیدا کند.

پژوهش‌ها باید مدرسه‌‌محور باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، غفار نجات‌خواه صبح امروز در مراسم نواخته شدن زنگ پژوهش در مدارس اردبیل اظهار داشت: رونمایی از سند تحول آموزش و پرورش که ایران را در سال 1404 به یک کشور موفق علمی تبدیل خواهد کرد مبنا و ریشه‌ای پژوهش‌محور دارد که مسئولان کشوری با احصای دقیق نیازهای کشور به این امر همت گماشته‌اند.
این مسئول هفته پژوهش را فرصت مناسبی برای تجلیل و قدردانی از تمام دانش‌آموزان و معلمان پژوهنده اعلام کرد و گفت: پژوهش راهی برای یافتن و جستجوی حقایق است و انسان برای حل مشکلات پیرامونی خود ناگزیر از تحقیق و پژوهش است.
وی دستاوردهای پژوهشی را برای پیشرفت جوامع مفید اعلام کرد و بیان داشت: بسیاری از گره‌های جامعه ما از طریق تعلیم و پژوهش باز می‌شود و پژوهش‌های کاربردی باید در این راستا اتفاق بیفتد.
معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش  استان اردبیل حل مشکلات آموزش و پرورش را نیز در گرو ارتقای کیفیت آموزشی و نظام تعلیم و تربیت اعلام کرد و افزود: پژوهش باید در مدرسه اتفاق افتاده و تحقیق و مطالعاتی که انجام می‌شود در این مکان پرورش و نمود عینی داشته باشد.
نجات‌خواه با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان و معلمان ما باید پژوهنده باشند، ابراز داشت: معلم پژوهنده دانش‌آموز پژوهنده را تربیت می‌کند و در آموزش و پرورش  همه اعمال و کردارها باید در مدار پژوهش بچرخد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش  استان اردبیل مدرسه را جایگاه تربیت انسان‌های خلاق، توانا، کارا و... اعلام کرد و بیان داشت:‌ بر همین اساس باید تحقیقات و پژوهش‌های ما در مدارس نهادینه شده و دانش‌آموزان پژوهنده را تحویل جامعه دهیم.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول