اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال گذشته تاکنون؛

45 مدرسه با 600 کلاس درس در همدان احداث شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل نوسازی، تعمیر و تجهیز مدارس استان همدان گفت: طی سال گذشته تاکنون 45 مدرسه با 600 کلاس درس در استان ساخته شده است.

45 مدرسه با 600 کلاس درس در همدان احداث شد
به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، ابراهیم امینی‌فرد ‌در در گردهمایی معلمان نهاوند و آغاز به کار پروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش نهاوند اظهار کرد: 30 درصد فضاهای آموزشی در استان توسط خیران ایجاد شده و 20 درصد دانش‌آموزان این استان نیز در این مدارس تحصیل می‌کنند.
وی گفت: طی سال گذشته تاکنون 45 مدرسه با 600 کلاس درس در استان ساخته شده که در مجموع 34.5 میلیارد تومان اعتبار نوسازی و تعمیر مدارس استان است.
مدیرکل نوسازی، تعمیر و تجهیز مدارس استان همدان افزود: سهم نهاوند 4 میلیارد و 800 میلیون تومان است که از محل اعتبارات ملی و استانی تأمین شده است.
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی نیز از تأمین اعتبار 90 میلیون تومانی برای تأمین سیستم گرمایشی در مدارس نهاوند خبر داد و ابراز کرد: آموزش و پرورش جایگاه رفیع و ارزشمند خود را در کشور پیدا کرده و تنظیم سند تحول بنیادین در این وزارت در مسیر چشم‌اندازی 1404 سرعت و پیشرفت این نهاد را دوچندان می‌کند.
مهدی سنایی به ایجاد دانشکده پیراپزشکی در نهاوند به جای داروسازی اشاره کرد و گفت: شرایط مطلوبی برای تحول فرهنگی و اجتماعی در نهاوند مهیا شده است و این مهم اتفاق نمی‌افتد مگر به همه زمینه‌های آموزشی و پرورشی در این شهرستان توجه کافی شود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان نهاوند نیز تصریح کرد: آموزشی و پرورش نهاوند در شاخص‌های شش‌گانه مقطع متوسطه توانسته مقام نخست استان را کسب کند.
علی تکلو افزود: 34 درصد مدارس نهاوند نیازمند مقاوم‌سازی هستند و 20 درصد نیز تخریبی‌اند که نیاز به توجه مسئولان برای رفع مشکل آن است.
وی گفت: 16 درصد دانش‌آموزان نهاوندی در فضاهای خیرسازی مشغول به تحصیل هستند که 14 درصد فضاهای این شهرستان نیز خیرسازند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان نهاوند از تعهد 500 میلیون تومانی خیران مدرسه‌ساز در نهاوند خبر داد و ابراز کرد: مجتمع فرهنگی ورزشی پایه قلعه نهاوند که توسط یک خیر و همکاری خیران مدرسه ساز در حال ساخت است با 50 درصد پیشرفت فیزیکی تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
در ادامه این مراسم عملیات احداث استخر شنای آموزشی دانش‌آموزان نهاوند با یک میلیارد و 600 میلیون تومان در 2 هزار و 300 متر مربع مساحت کلنگ‌زنی شد.
مراسم افتتاح مجتمع آموزشی فجر نهاوند با 22 کلاس درس در چهار طبقه با 4 هزار و 500 متر مربع مساحت با 220 متر دیوارکشی و 5 هزار متر محوطه‌سازی با 2 میلیارد و 50 میلیون تومان انجام شد.
همچنین نمازخانه مدرسه راهنمایی شاهد دخترانه نهاوند با 85 میلیون تومان در 120 متر مربع زیربنا افتتاح شد.
از ساختمان اداری آموزش و پرورش نهاوند، مجتمع فرهنگی ورزشی پای قلعه، زمین چمن ورزشی گل زرد نهاوند نیز بازدید شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول