اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل آموزش و پرورش گلستان:

مردم برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی به کمک دولت بیایند

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگ‌کننده اداره کل آموزش و پرورش گلستان گفت: مردم برای ریشه کن کردن بی‌سوادی به کمک دولت بیایند.

مردم برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی به کمک دولت بیایند
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین آیت ظهر امروز که به اتفاق مرادعلی منصوری‎رضی نماینده مردم شهرستان‌های آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان برای بازدید از وضعیت تحصیلی و درسی روستاهای بخش چشمه‌ساران شهرستان آزادشهر به این مناطق آمده بود، اظهار داشت: دولت برای ریشه کن کردن بی‌سوادی تلاش وسیعی را آغاز کرده و انتظار است مردم هم برای این عمل خیر و خداپسندانه که مورد تاکید اسلام هم است به یاری دولت بشتابند.
وی تصریح کرد: افراد باسواد می‌توانند علاوه بر اجر معنوی این کار از حق‌زحمه‌ای که دولت به همین منظور تعیین کرده بهره‌مند شوند.
معاون هماهنگ‌کننده اداره کل آموزش و پرورش گلستان خاطرنشان کرد: با سوادان هر روستا می‌توانند با مراجعه به دفاتر نهضت سوادآموزی اقدام به عقد قرارداد کنند تا در ازای هر بیسوادی که تحت آموزش می‌گیرند و موفق به اخذ نمره قبولی در امتحانات می‌شوند از کمک 350 هزار تومانی دولت بهره‌مند شوند.
آیت اضافه کرد: شایسته است هر چه سریع‌تر افراد بیسواد بین 10 تا 40 سال هر روستا با همکاری شوراهای اسلامی و دهیاران و مدیران مدارس شناسائی و نسبت به پرونده‌سازی آنان اقدامات لازمه صورت بگیرد.
وی اذعان داشت: متقاضیان آموزش فرد به فرد هم بعد طی کردن دوره آموزش کوتاه‌مدت و تحویل کتاب و وسایل کمک آموزشی دوره آموزشی را شروع کنند تا انشاالله بی‌سوادی به طور صد در صد ریشه‌کن شود.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول