اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش کرمان:

‌‌بی‌سوادی در کرمان یکسال زودتر از برنامه ریشه‌کن می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: با توجه به ظرفیت‌های آموزشی استان کرمان یک سال زودتر از زمان مقرر بی‌سوادی در سنین 10 تا 49 سال در این خطه ریشه‌کن می‌شود.

‌‌بی‌سوادی در کرمان یکسال زودتر از برنامه ریشه‌کن می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بم، محمدحسین حسینی‌صادق عصر امروز در ستاد راهبردی نهضت سوادآموزی شهرستان‌های بم و نرماشیر اظهار داشت: تعلیم و تربیت از اهمیت ویژه‌ای در اسلام برخوردار است.
وی با اشاره به اهمیت بحث سوادآموزی در نظام مقدس جمهوری اسلامی بیان داشت: در آغاز انقلاب اسلامی شاهد 52 درصد بی‌سوادی در سطح کشور بودیم که در حال حاضر این آمار کاهش یافته است.
حسینی‌صادق کاهش بی‌سوادی را نتیجه عملکرد مطلوب ستاد راهبردی نهضت سوادآموزی دانست و تصریح کرد: تاکنون در بحث مهم تعلیم و تربیت گام‌های اساسی برداشته شده است.
وی افزود: باید همان طور که مشوق‌های خوبی برای مربیان در نظر گرفته شده، امکانات تشویقی مناسبی هم برای سواد‌آموزان در نظر گرفته شود.
حسینی‌صادق ظرفیت و امکانات آموزش و پرورش استان کرمان را مطلوب ارزیابی کرد، ابراز داشت: بر اساس فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی باید تا پایان سال 92 بی‌سوادی در بین سن 10 تا 49 سال ریشه‌کن شود و ما سعی می‌کنیم، یک ‌سال زودتر یعنی تا پایان سال آینده به این تعهد خود عمل کنیم.
حسینی‌صادق با اشاره به کسب پنج مدال جهانی و بین‌المللی توسط نهضت سوادآموزی کشور اذعان داشت: تعلیم خانواده‌ها و بالابردن سطح فرهنگ از جمله اهداف مهم نهضت سوادآموزی است.  
وی بر ضرورت همکاری تمام مسئولان در زمینه عمل به دستور رهبر معظم انقلاب در زمینه ریشه‌کنی بی‌سوادی در کشور تاکید کرد.
در این نشست همچنین مسئول نهضت سوادآموزی شهرستان بم با اشاره به وجود بیش از 3 هزار بی‌سواد در بم و نرماشیر ابراز داشت: باید امکانات تشویقی مناسبی برای جذب سواد‌آموزان به تعلیم و تربیت در نظر گرفته شود.
محمد دهقان به حضور 47 معلم امر تعلیم سواد‌آموزان در 38 کلاس رسمی و 18 کلاس غیررسمی در بم و نرماشیر تصریح کرد: در این دو شهرستان ظرفیت بسیار خوبی برای تعلیم سواد‌آموزان وجود دارد.
به گزارش فارس در این نشست رئیس اداره آموزش و پروش نرماشیر با انتقاد از مستقل نبودن نهضت سوادآموزی این شهرستان از بم بر ضرورت راه‌اندازی هرچه سریع‌تر نهضت در این منطقه تاکید کرد.
فرماندار بم نیز با اشاره به آمادگی شهرستان بم در زمینه تعهد به فرمان رهبر معظم انقلاب در زمینه ریشه‌کنی بی‌سوادی خبر داد و گفت :از نظر معنوی تمام تلاش خود را در این زمینه انجام می‌دهیم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول