اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان در دیدار با رئیس سازمان نهضت سوادآموزی:

نوآوری لازمه شتاب‌بخشی به تحقق ریشه‌کنی بیسوادی است

خبرگزاری فارس: استاندار کردستان خلاقیت، نوآوری و بازنگری در ساختار و فرایندهای آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزی را لازمه شتاب‌بخشی به تحقق ریشه‌کنی بیسوادی در کشور خواند و بر توجه به این مهم تاکید کرد.

نوآوری لازمه شتاب‌بخشی به تحقق ریشه‌کنی بیسوادی است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، علیرضا شهبازی در دیدار با معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور اظهار داشت: نهضت سوادآموزی با درایت و فرمان امام راحل(ره) و با هدف آموزش همگانی و استقلال فرهنگی کشور تاسیس شد که خوشبختانه تاکنون عملکرد مطلوبی در این زمینه داشته است.
وی افزود: امروزه و با ورود به دهه‌ای که اکثر امور در آن بصورت الکترونیک انجام می‌شود دیگر سواد به معنای خواندن و نوشتن صرف نیست و باید با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری متناسب با پیشرفت‌های کشور در همه زمینه‌ها، به سمت آگاهی، تکامل و تعالی جامعه قدم برداریم.
شهبازی با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب درخصوص به صفر رساندن بی‌سوادی تا پایان برنامه پنجم توسعه و با بیان این نکته که مسئولیت اصلی و محوریت اجرایی نمودن دستور معظم‌له با وزارت آموزش و پرورش که نهضت سوادآموزی نیز در ساختار جدید در زیرمجموعه آن قرار گرفته، است، افزود: لازمه شتاب‌بخشی به این مهم، خلاقیت، نوآوری و بازنگری در ساختار و فرایندها است.
استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به خاص بودن شرایط در کردستان و وجود محرومیت در برخی مناطق استان اشاره کرد و اظهار داشت: باید در گام اول آسیب‌شناسی لازم درخصوص علت عدم مراجعه افراد برای باسواد شدن انجام شود تا در ادامه بتوان با یک برنامه‌ریزی منسجم و کمک گرفتن از تمامی دستگاه‌های اجرایی استان که به نوعی می‌توانند در این زمینه اقداماتی انجام دهند، این معضل را ریشه‌کن کرد.
وی در ادامه نقش بخشداران، دهیاران و مدیران مدارس که به صورت مستقیم با افراد مناطق روستایی و کمتر برخوردار در تماس هستند را در تشویق مردم به پیوستن به نهضت سوادآموزی بسیار تاثیرگذار دانست و افزود: برقراری ارتباط عاطفی با مردم و به ویژه مردم قدرشناس استان کردستان می‌تواند در این زمینه بسیار کارساز باشد.
در این دیدار و پیش از سخنان استاندار کردستان معاون وزیر و رئیس نهضت سوادآموزی با اشاره به عقب‌ماندگی‌های مزمن در آموزش و پرورش کشور، گفت: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته طی چند سال اخیر توانسته‌ایم در حوزه اصلاح ساختار و چابک‌سازی سیستم، اقدامات خوبی را در وزارت آموزش و پرورش صورت دهیم.
علی باقرزاده در ادامه تغییر در سطح محتوای آموزشی و برنامه درسی که نقشه کلان آموزش و پرورش است را از دیگر اقدامات سال‌های اخیر در این مجموعه عظیم ذکر کرد و با بیان آمار 30 هزار نفری بیسوادان در استان کردستان، افزود: امیدواریم با حمایت‌های معنوی استاندار  و مجموعه مدیران استان بتوانیم تا پایان برنامه پنجم کشور بیسوادی را در کردستان ریشه‌کن کنیم.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول