اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

قبل از سال 92 بی‌سوادی در کهگیلویه و بویراحمد ریشه‌کن می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی ما فارغ از بخشی نگری به منافع کلان کشور و استان می‌اندیشند، گفت: قبل از سال 92 بی‌سوادی در کهگیلویه و بویراحمد ریشه‌کن می‌شود.

قبل از سال 92 بی‌سوادی در کهگیلویه و بویراحمد ریشه‌کن می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اکبر نیکزاد شامگاه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از مردم این استان برای شرکت باشکوه در مراسم تشییع شهید گمنام در شهر یاسوج اظهار داشت: به‌عنوان خادمی کوچک در کهگیلویه و بویراحمد از شرکت بصیرت‌مندانه مردم در این مراسم معنوی تشکر و قدردانی می‌کنم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از تلاش‌های معاونت نهضت سوادآموزی این استان بیان کرد: افق انسداد بی‌سوادی کامل در استان ما پایان سال 92 بوده که امیدواریم تا قبل از این تاریخ به اهداف خود در این زمینه نایل شویم.
نیکزاد در همین راستا از مسئولان آموزش و پرورش درخواست کرد تا همزمان با شهرها و شهرستان‌ها، در روستاها نیز جشن پایان بی‌سوادی گرفته شود تا اینکه رقابتی جانانه برای برطرف کردن این معضل در همه نقاط استان ایجاد شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با مقایسه آمار باسوادی در قبل و پس از پیروزی انقلاب گفت: در دوران سیاه ستمشاهی در هر روستا یک شخص باسواد کامل وجود نداشت اما، امروز درب هر خانه‌ای که در روستاهای ما به صدا درآید، چند لیسانس و بالاتر از لیسانس در این خانه‌ها جلوی درب ردیف می‌شوند.
نیکزاد افزود: در ٱن روزگاران تحصیل کرده‌ها در هر آبادی و قصبه انگشت شمار بود اما، امروز کار به جایی رسیده که می‌خواهیم بی‌سوادی را ریشه‌کن کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با توصیه به مسئولان آموزش و پرورش در این استان برای کاهش برخی برنامه‌های غیر ضرور از جمله برخی زنگ‌ها ابراز داشت: برخی از این زنگ‌ها که در مدارس به صدا در می‌آیند غیر ضروری بوده که مسئولان به جای آنها می‌توانند بیشتر به فعالیت‌های تربیتی و آموزشی و گسترش آن‌ها در مدارس بپردازند.
نیکزاد در همین زمینه گفت: آموزش و پرورش باید چنان بر روی موضوعات آموزشی تاکید کند که در پایان هر سال افزایش تعداد پذیرفته‌شدگان مراکز دانشگاهی در این استان بیشتر از سال قبل باشد و ما نیز به جز این انتظار دیگری یاز آموزش و پرورش نداریم.

* آموزش و پرورش به توسعه طرح جامع آبشار یاسوج کمک می‌کند
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به موضوع درخواست شهرداری یاسوج از آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: در این که آبشار یاسوج از مواهب بکر الهی در این استان بوده و کمک شایانی به جلب جذب گردشگر در این استان می‌کند هیچ شکی نیست.
وی گفت: شهرداری یاسوج اکنون با اجرای طرح جامع آبشار به همراهی سازمان گردشگری در حال انجام کاری بزرگ در راستای توسعه صنعت توریسم در این استان است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شهرداری از آموزش و پرورش درخواست کرده که برای توسعه فضای آبشار اراضی تحت تملک آموزش و پرورش در این منطقه به شهرداری واگذار و زمین مناسبی در هر نقطه از شهر یاسوج در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد که در نوع خود پیشنهاد مثبت و اثرگذاری به نظر می‌رسد.
نیکزاد با بیان اینکه باید در همه موضوعات فرابخشی عمل کنیم، عنوان کرد: به یقین مسئولان آموزش و پرورش نیز این‌گونه خواهند اندیشید و آن‌چه که در این زمینه تصویب می‌شود به خیر و صلاح مردم این استان خواهد بود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول