اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان برنامه پنجم توسعه؛

باید بی‌سوادی گروه‌های هدف در همدان به صفر برسد

خبرگزاری فارس: معاون سواد آموزی آموزش و پرورش همدان گفت: در استان همدان بی‌سوادی در گروه‌های هدف 10 تا 49 سال تا پایان برنامه پنجم توسعه باید به صفر برسد.

باید بی‌سوادی گروه‌های هدف در همدان به صفر برسد
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استان همدان، ضیاء‌الدین خورنگ اظهار کرد: تا پایان برنامه پنجم توسعه باید بی‌سوادی در گروه‌های هدف 10 تا 49 سال به صفر برسد یعنی جشن باسوادی در تمام مناطق برگزار شود.
وی اضافه کرد: در استان همدان بر اساس برنامه راهبردی تدوینی حداکثر در کمتر از سه سال یعنی تا پایان سال 92 این مهم به انجام خواهد رسید. 
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان همدان اظهار داشت: در حال حاضر درصد باسوادی استان همدان در گروه هدف یعنی 10 تا 49 سال به 97.2 درصد رسیده که این درصد در سایر نقاط کشور 94 درصد برآورد شده است. 
وی افزود: در شرایط فعلی دوره‌های سوادآموزی 450 ساعت است.
خورنگ تصریح کرد: در دوره تحکیم سواد بخشی از محتوا حدود 30 تا 40 درصد با گرایش‌های محلی و منطقه‌ای تنظیم می‌شود که این یکی از ویژگی‌های این دوره است. 
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: مسئولیت سوادآموزی با مدیران آموزش و پرورش مناطق و در مرحله اجرا با مدیران مدارس و به ویژه مدیران مجتمع‌های آموزشی است. 
وی اظهار داشت: مدیران مجتمع های آموزشی و پرورشی که به امور تحصیلی دانش‌آموزان رسیدگی می‌کنند در حال حاضر نیز باید به امور سوادآموزی اولیای دانش‌آموزان رسیدگی کنند.
به گفته خورنگ برای هر 75 سوادآموز زیر پوشش یک نفر مسئول سوادآموزی زیر نظر مدیر مجتمع فرایند نظارت و کنترل را پیگیری می کند و مسئولیت کار با مدیران مدارس و مجتمع‌های آموزشی است.
وی اظهار داشت: در شرایط جدید تشکیل کلاس با میانگین قبلی ممکن نیست و با سختی انجام می‌شود و در حال حاضر سوادآموزی بیشتر به شکل قیمت تمام شده دنبال می‌شود. 
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان همدان گفت: در این طرح از همه دانش‌آموزان مقطع متوسطه از سال اول به بالا و دانشجویان و سایر افراد واجد شرایط جامعه برای مشارکت در پوشش گروه هدف 10 تا 49 سال به صورت قیمت تمام شده دعوت به همکاری می‌شود.
وی اضافه کرد: کسانی که قرار است به عنوان آموزش‌دهنده در طرح آموزش فرد به فرد فعالیت کنند ضمن آموزش روش تدریس و دریافت سی‌دی آموزش مربوطه توجیهات لازم نیز به آنان داده می‌شود.
به گفته خورنگ در شرایط موجود نرخ سواد در مناطق روستایی استان همدان تا پایان سال 89 در همه گروه های سنی 78.4 درصد و در مناطق شهری 91.3 درصد در مردان 89.2 و در گروه زنان 80.44 درصد برآورد شده است.
وی افزود: نرخ سواد در استان همدان در گروه هدف یعنی 10 تا 49 سال 97.2 درصد و در کل گروه‌های سنی 86.4 درصد برآورد شده است.
به گفته وی بالاترین باسوادی مربوط به تویسرکان و بهار و بیشترین درصد بی‌سوادی در مناطق کبودرآهنگ و رزن است و از نظر تعداد جمعیت بی‌سوادان بیشترین بی‌سوادان در شهرستان همدان و کمترین آن در شهرستان فامنین است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول