اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سلامت مدارس دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

رفتارهای بهداشتی دوران کودکی در طول زندگی ادامه می‌یابد

خبرگزاری فارس: مسئول سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: به احتمال زیاد رفتارهای بهداشتی و ارزش‌های کسب شده در دوران کودکی و نوجوانی در طول زندگی ادامه پیدا می‌کند.

رفتارهای بهداشتی دوران کودکی در طول زندگی ادامه می‌یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهین علم عصر دیروز در کارگاه آموزشی و توجیهی بسته خدمات سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس در دانشگاه شهید باهنر اظهار داشت: اعتماد به نفس، عزت نفس، ارتباطات و مهارت‌های ارتباطی برای رفاه و سلامت روانی حیاتی هستند.
وی افزود: تشویق دانش‌آموزان به ورود در تصمیم‌گیری‌ها بسیار مهم است.
علم تصریح کرد: به احتمال زیاد رفتارهای بهداشتی و ارزش‌های کسب شده در دوران کودکی و نوجوانی در طول زندگی ادامه پیدا می‌کند.
وی با اشاره به خدماتی که در مدارس مروج سلامت به دانش‌آموزان ارائه می‌شود، گفت: برنامه جامع آموزش، ارائه خدمات بالینی، سلامت محیط مدرسه، خدمات سلامت روان و مشاوره‌ای، ارتقای سلامت کارکنان مدارس و بهبود تغذیه در مدرسه از جمله خدمات بهداشتی در این مدارس هستند.
این مسئول بیان کرد: این مدارس به منزله یک نظام برای ارتقای سلامت است که منجر به افزایش ظرفیت‌ها و توانمندسازی مردم در مورد سالم زندگی کردن، سالم کار کردن و آموزش با کیفیت دارد که این طرح در 600 مدرسه اجرا شده است.
وی با اشاره به هدف کلی این طرح افزود: ترویج و استقرار مفاهیم ارتقای سلامت در بین دانش‌آموزان مدارس کشور از طریق استقرار نظام مدارس مروج سلامت است.
مسئول سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس دانشگاه علوم پزشکی کرمان یکی از چشم‌اندازهای این طرح را دستیابی به سلامت دانش‌آموزان، والدین و آموزگاران در تمام ابعاد عنوان کرد.
علم با بیان اهداف اختصاصی تصریح کرد: مرور و تبادل اطلاعات حاصل از تجارب و موفقیت‌ها در زمینه مدارس مروج سلامت در سطوح استانی، ملی و منطقه‌ای، دستیابی به بهترین مدل و مکانیسم‌ها برای ایجاد شبکه‌های ملی و منطقه‌ای در کشورهای مدیترانه شرقی بر اساس شواهد و بهره‌گیری از تمام نظریه‌ها و ... از جمله اهداف اختصاصی این طرح عنوان شدند.
وی اذعان کرد: ایجاد محیط حمایتی برای گسترش مدارس مروج سلامت در سطوح ملی و منطقه‌ای، مشارکت‌های بین بخشی در زمینه برنامه جامع سلامت مدارس، حمایت از ایجاد سیستم‌های مراقبتی در زمینه پیشگیری از رفتارهای آسیب رسان و استفاده صحیح و موثر از منابع موجود از جمله استراتژی‌های این مدارس هستند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول