اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور اصفهان:

ربات‌ها باید کاربردی شوند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور اصفهان گفت: کاربردی کردن ربات از اهداف دانشگاه‌های بزرگ دنیا است.

ربات‌ها باید کاربردی شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از محمودآباد، سید سعید آیت شامگاه پنجشنبه در کارگاه علمی و آموزشی ربات‌های سخنگو در مجتمع نفت شهرستان محمودآباد بیان داشت: اگر در کشوری علم نباشد بدبختی و مشکلات فراوانی در آن ملت ایجاد می‌شود.
وی تصریح کرد: علم رباتیک یکی از فناوری‌های نوین دنیا است که کشورهای زیادی در دنیا به دنبال پیشرفت آن هستند.
آیت با تاکید اینکه امروزه علوم مختلف به شدت به هم مرتبط می‌شوند، بیان داشت: دانشگاه‌های بزرگ دنیا هم‌اکنون در حال کاربردی کردن و ارتقای ربات هستند تا این دستاورد خود را در زندگی بشری شرکت دهند.
عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور اصفهان با بیان اینکه در طراحی ربات و علم رباتیک و CPU مهم‌ترین قسمت پردازش سیگنال است، گفت: بیشترین علم مرتبط در این بخش ریاضی، احتمال، فرایندهای احتمالی و پیش‌بینی است که هم‌اکنون کامپیوتر به شدت با ریاضیات گره خورده و کاربرد حیاتی ریاضی در این بخش به چشم می‌آید.
آیت با اشاره به اینکه ایرانیان یکی از قوی‌ترین افراد دنیا در علم ریاضی هستند، تصریح کرد: مبحث پردازش سیگنال و رباتیک پیشرفت چشمگیری داشته و نشان از پیشرفت علم ریاضیات و قدرت این علم در بین ایرانیان دارد.
وی در تشریح انواع رباتی سخنگو گفت: در این بخش تشخیص‌دهنده گفتار، تولید گفتار، بهسازی گفتار، ترجمه خودکار و سایر کاربردها جای دارند که در نتیجه پردازش گفتار از مهم‌ترین اهداف ما است که در آینده همه سیستم‌ها بسیار پراهمیت است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول