اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش بافق:

پژوهش راهبرد اساسی در تولید دانش و تکامل جامعه است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش بافق گفت: پژوهش عامل مهمی در ارتقاء دانایی و پیشرفت جامعه انسانی و راهبرد اساسی تولید علم و دانش است.

پژوهش راهبرد اساسی در تولید دانش و تکامل جامعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، محمود خواجه‌ای صبح امروز در همایش "تبیین اهمیت پژوهش" که به مناسبت آغاز هفته پژوهش در بافق برگزار شد، با تاکید بر ضرورت شناخت جایگاه و اهمیت پژوهش در جامعه اظهار داشت: نظام آموزشی هر کشور به عنوان یک نظام پویا و هدفمند، در تولید و رشد علمی ‌نقش بسزا و سازنده‌ای را ایفا می‌کند و لازمه این پیشرفت توجه جدی به امر پژوهش است.
وی با اشاره به نهادینه شدن فرهنگ پژوهش در جامعه افزود: در عصر دانش و نو‌آوری مبنای آموزش هر کشور بر این اصل پژوهش استوار است تا دانش تولید شده را در مسیر افزایش نو‌آوری بر عهده گیرد و با استفاده از یافته‌های علمی و پژوهشی در این راستا تلاش می‌کند موفقیت‌های زیادی را کسب کند.
خواجه‌ای نقش مدارس را ‌در نهادینه کردن تحقیق و پژوهش یادآور شد و تصریح کرد: فراهم آوردن شرایط مناسب در مدارس برای پژوهش و بها دادن به کارهای تحقیق، در تقویت امر پژوهش، امری ضروری است و می‌تواند موجب شکوفایی جامعه را فراهم سازد.
مدیر آموزش و پرورش بافق همچنین با اشاره به نقش مدیران و معلمان در امر پژوهش عنوان کرد: مدیران مدارس و معلمان مهم‌ترین و حساس‌ترین نقش را در نهادینه کردن امر پژوهش بر عهده دارد که باید بر اساس اهداف آموزشی، ویژگی‌های دانش‌آموزان، نیازها و علاقمندی آنها و امکاناتی که برعهده دارند، تدریس خود را به سمتی سوق دهند که منجر به تحریک حس کنجکاوی در شاگردان شود.
خواجه‌ای سخنان مقام معظم رهبری در مورد ضرورت توجه به پژوهش را مبنای یک پژوهش اثرگذار خواند و افزود: همه باید با بهره‌مندی از منویات مقام معظم رهبری در زمینه فرهنگ و شیوه تحقیق و پژوهش در تحقق اهداف و آرمان‌های بلند انقلاب گام برداریم.
وی همچنین پیشرفت‌های علمی و فرهنگی کشور را مرهون تحقیقات و پژوهش‌های اصولی عنوان و خاطرنشان کرد: پیشرفت‌های مراکز علمی کشور در زمینه‌های ‌مختلف علمی و پژوهشی که طی سال‌های اخیر شاهد آن بوده‌ایم، به خاطر همین پژوهش و تحقیقات بوده است.
مدیر آموزش و پرورش بافق در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار هفته پژوهش خاطرنشان کرد: با توجه به نامگذاری امسال به نام سال جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری و شعار هفته پژوهش امسال "اقتصاد دانش بنیان، پیشران جهاد اقتصادی" ابراز امیدورای کرد: با بهره‌گیری مناسب از همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در بخش‌های مختلف زمینه‌های رشد و تکامل جامعه محقق شود.
خواجه‌ای خودباوری و روحیه اعتماد به نفس را عامل پیشرفت‌های علمی امروز در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی با وجود تهدیدها و فشارهای اقتصادی به مدد همین روحیه اعتماد به نفس و خودباوری جوانان و دانشمندان ایرانی است که باعث شده کشور ایران در رتبه‌های بالای علمی قرار گیرد.
وی فراهم کردن زمینه و بسترهای مناسب برای شکوفایی استعدادها و ایده‌های جوانان که در سایه همین پژوهش شکل گرفته را از وظایف اصلی مسئولان عنوان کرد.
در این مراسم از برگزیدگان شهرستانی در امر مطالعه و تحقیق با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول