اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

زمینه مناسب برای آینده بخش خصوصی در مجلس فراهم می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: زمینه مناسب برای آینده بخش خصوصی و تعاونی کشور در در مجلس شورای اسلامی فراهم می‌شود.

زمینه مناسب برای آینده بخش خصوصی در مجلس فراهم می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدحسین کریمی‌پور در همایش روز صادرات در کرمان اظهار داشت: در شرایط فعلی با واقعی‌سازی و فعال‌سازی تشکل‌ها و خروج آنها از گردونه تبادل آرا و پاسخ‌پذیری بیشتر، می‌توانیم از این فضای به وجود آمده در مجلس استفاده بیشتری کرد.
وی بیان کرد: امروز با تصویب قانون‌های متعدد نهایت شفاف‌سازی به عنوان آرزوی ما به وجود آمده که در این ارتباط همکاری مجلس با بخش خصوصی قابل تقدیر است.
کریمی‌پور افزود: در ماده 91 سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی مجلس برای نخستین بار فردی را خارج از دولت به تهیه پیش‌نویسی در مورد خصوصی‌سازی مأمور کرد که این روند در مجلس آینده تکمیل می‌شود.
وی تصریح کرد: همچنین مجلس مسئولیت سنگین حل مطالعات راهبردی آب را به اتاق ایران داد.
کریم‌پور با تأکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی در استقبال از سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینه خصوصی‌سازی و صادرات تولید‌محور اقدامات خوبی انجام داده است، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی اتاق‌های سراسر کشور باید شاخص‌های ملی محیط کسب و کار را تعریف کنند و کاهش دهند.  
وی گفت: همچنین نظارت بر حسن اجرای قوانین از سایر وظایف در نظر گرفته شده برای بخش خصوصی است.
کریم‌پور افزود: شفاف‌سازی و اعلام تمام مراحل مناقصات و قراردادها به غیر از موارد نظامی از طریق انتشار در سایت، ممنوع بودن تعطیل کردن روزهای سال به دلیل ضرر به بخش تولید و همچنین قطع نکردن گاز و برق واحدهای تولیدی تنها در صورت در خطر بودن جان مردم از سایر اقدامات مفید مجلس در زمینه حمایت از تولیدکنندگان است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول