اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی مشهد:

سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گرو قوانین پایدار است

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی مشهد گفت: افزایش سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی در توسعه مشهد در گرو وجود قوانین و مقررات پایدار است.

سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گرو قوانین پایدار است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی دومین نمایشگاه تخصصی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و مشارکت مشهد، غلامحسین شافعی از سرمایه‌گذاری خارجی به عنوان ابزاری برای انتقال فناوری یاد کرد و اظهار داشت: قطعاً انتقال فناوری در زمینه‌های عمرانی‏ و گردشگری توسعه مشهد را به همراه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه باید به مزیت‌های مشهد برای توجیه اقتصادی بخش خصوصی توجه کنیم، تصریح کرد: مطالعه و بررسی درباره ظرفیت‌های بالقوه گردشگری مشهد و معرفی آن‌ها به صورت پروژه‌های آماده به بخش خصوصی از قدم‌های اولیه است که باید به آن توجه شود.
وی با بیان اینکه ایجاد زیرساخت‌های لازم در مشهد نیاز سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است، افزود: در کشورهایی که زیر ساخت‌های لازم فراهم شده، توفیقات در زمینه جذب سرمایه‌گذاری‌ها نیز بسیار مثبت بوده است.
رئیس اتاق بازرگانی همچنین تصریح‌کرد: مشارکت دولت‌ها با سرمایه‌گذاران خارجی معمولاً با توفیق روبه رو نبوده است و ایجاد شرکت‌های مشترک بین بخش خصوصی با سرمایه‌گذاران خارجی می‌تواند از نتایج مطلوب و موفق در این زمینه باشد.
وی درباره نقش بخش خصوصی کشور در سرمایه‌گذاری نیز افزود: بخش خصوصی نقش محوری در جذب سرمایه‌گذاری خارجی دارد.وی ادامه داد: در جهان سرمایه‌گذاران خارجی در انتخابات شرکای خود بخش خصوصی را به عنوان یک اصل اساسی مد نظر دارند و بدون حضور بخش خصوصی جذب سرمایه‌گذاری خارجی تقریباً امری غیر ممکن است و ما بخش خصوصی را برای چنین حرکتی باید آماده کنیم.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول