اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر نیرو خبر داد:

فروش 16 نیروگاه حرارتی در کشور به بخش خصوصی

خبرگزاری فارس: وزیر نیرو از فروش 16 نیروگاه حرارتی کشور به بخش خصوصی خبر داد.

فروش 16 نیروگاه حرارتی در کشور به بخش خصوصی
به گزارش خبرگزاری فارس از گتوند، مجید نامجو ظهر امروز در پایان بازدید خود از پروژه سد گتوند اولیا در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: دولت به وزارت نیرو مجوز داده که 16 نیروگاه حرارتی را به پیمانکاران در قبال مطالباتشان واگذار کنند.
به گفته وی برای نیروگاه برق‌آبی نیز بسته‌ای در حال تهیه است که به‌زودی به سرمایه‌گذاران و پیمانکارانی که مایل به خرید باشند، ارائه می‌شود.
وی در مورد تسویه بدهی‌های وزارت نیرو با استفاده از ظرفیت بودجه اظهار داشت: فروش اوراق مشارکت برای طرح‌های آبی و برقی در حال طی مسیر قانونی و منتظر اعلام نظر بانک مرکزی است.
نامجو با اشاره به استفاده از تبصره‌های قانونی گفت: تبصره 31 قانون اجازه داده که بدهی‌های دولت را به بانک‌ها به‌ویژه بانک‌های خصوصی تسویه کند و در این راستا مصوبه‌ای از دولت اخذ کردیم که حدود 7 هزار میلیارد تومان بدهی وزارت نیرو به دولت منتقل شود و دولت باید تلاش کند این بدهی‌ها را از طریق فروش اموال و دارایی‌ها تسویه حساب کند.
وزیر نیرو با بیان اینکه به دنبال استفاده از ظرفیت‌های ماده 36 و 33 قانون بودجه هستیم، مهم‌ترین قانون بودجه را بند 35 یا همان تهاتر بدهی‌ها و فروش اموال دولت و وزارت نیرو دانست.
وی اظهار داشت: پیمانکارانی که توان خرید نیروگاه‌ها را داشته‌اند مراجعه کردند و مصوبات خوبی از دولت برای واگذاری و فروش نیروگاه‌ها به پیمانکاران گرفته شد.
نامجو افزود: براساس مجوز دولت 16 نیروگاه برای تسویه با پیمانکاران در حال واگذاری است.

* آبگیری 2 مرحله سد گتوند در سال جاری
وزیر نیرو گفت: دو مرحله آبگیری سد گتوند در سال جاری انجام می‌گیرد.
وی با اشاره به بازدید امروز خود از پروژه سد گتوند اولیا و جلسه‌ای که با مسئولان سد برگزار شد اظهار داشت: در این جلسه بحث و بررسی در مورد تکمیل مراحل باقیمانده سد گتوند انجام شد.
نامجو گفت: گزارشات نشان می‌دهد که اقدامات خوبی برای آبگیری سد گتوند برای کنترل EC (میزان شوری آب) مخزن و مسائل پیرامون سازند نمکی گچساران صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: تمام پیش‌بینی‌ها و تمهیدات برای معادن نمکی انجام شده و کنترل‌های لازم صورت گرفته است.
نامجو تاکید کرد: مراحل نهایی احداث سد در حال انجام است و برنامه‌ریزی‌ها برای اتمام نیروگاه‌ها و استفاده از برق آنها در سال آینده صورت گرفته است.
نامجو خاطرنشان کرد: به نظر می‌آید امسال امکان انجام دو مرحله آبگیری سد گتوند وجود داشته باشد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول