اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد:

گسترش همکاری‌های بخش خصوصی با ترکیه

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان غربی بر توسعه همکاری‌های بخش خصوصی با استان‌های مرزی ترکیه تاکید کرد.

گسترش همکاری‌های بخش خصوصی با ترکیه
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از استانداری آذربایجان غربی، وحید جلال‌زاده در دیدار با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ارزروم جمهوری ترکیه که در محل استانداری آذربایجان غربی ترتیب یافت با اشاره به توسعه همکاری‌ها در بخش‌های مختلف خصوصی از جمله تجاری، ورزشی و بخصوص فرهنگی دو کشور طی سال‌های اخیر و با توجه به تشابهات فرهنگی دو ملت اظهار داشت: ایران اسلامی و به ویژه آذربایجان غربی دارای ظرفیت‌های بالایی در تمامی زمینه‌های مختلف است و طرف ترکیه می‌تواند با بسترسازی مناسب از این ظرفیت‌ها بهره‌مند شود.
وی ادامه داد: این استان به برکت نظام جمهوری اسلامی از پیشرفت‌های مناسبی در زمینه‌های کشاورزی، صنعت، گردشگری و ورزش روبه‌رو بوده است و استان‌های همجوار ترکیه واز جمله استان ارزروم ترکیه فضای مناسبی برای همکاری‌ها است.
این مقام مسئول گفت: همکاری ایران در حوادث و بحران‌ها به ویژه زلزله استان وان اوج همکاری مردم و مسئولان دو طرف بود که آذربایجان غربی به عنوان اولین استان توانست کارنامه قابل قبولی را از خود به نمایش بگذارد. 
سرکنسول جمهوری اسلامی در استان ارزروم ترکیه نیز در این دیدار با یادآوری اقدامات جمهوری اسلامی در ترکیه در زمینه‌های مختلف تجاری، فرهنگی، علمی و ورزشی گفت: ایران اسلامی توانسته است قله‌های افتخار و پیشرفت را به سرعت طی کند و کشورهای همسایه نیز باید از این ظرفیت به نحو مطلوبی با برنامه‌ریزی و تعامل بهره‌مند شوند.
قلیچ خان ادامه داد: تبادلات فرهنگی، دانشگاهی، ورزشی و هنری از اولویت‌های همکاری استان ارزروم ترکیه با آذربایجان غربی می‌تواند باشد چرا که علاقه فراوانی برای افزایش مراودات و تعاملات بین مردم دو طرف وجود دارد.
سرکنسول جمهوری اسلامی در استان ارزروم ترکیه خاطرنشان کرد: با افزایش همکاری مسئولان دو طرف می‌توان شناخت درستی از مردم، کشور ایران اسلامی و فرهنگ والای ایرانی اسلامی و آذربایجان غربی به جهان و همسایه خود ارائه کرد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول