اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه جامع استان زنجان:

دگرگونی حوزه فناوری موجب ظهور فاز جدید توسعه است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان زنجان گفت: دگرگونی‌های گسترده‌ای در حوزه علمی و فناوری صورت گرفته که این دگرگونی‌ها موجب ظهور فاز جدیدی برای توسعه شده است.

دگرگونی حوزه فناوری موجب ظهور فاز جدید توسعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، محمد فتحی ظهر امروز در نخستین همایش ملی علمی- کاربردی فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه جامع علمی- کاربردی مرکز ابهر با اشاره به دلاورمردی‌ها و ولایت‌مداری مردم استان اظهار داشت: زنجان استان شور و شعور حسینی است که جانفشانی رزمندگان این استان در هشت سال دفاع مقدس از مشخصه‌های مردم این استان است.
وی افزود: شهرستان ابهر نیز دروازه فرهنگ و تمدن شمال غرب کشور محسوب شده و مایه مباهات استان زنجان است، چرا که یکی از شهرستان‌های سر سبز و صنعتی کشور محسوب می‌شود.
رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی استان زنجان در ادامه با بیان اینکه جهان در نیم قرن اخیر شاهد دگرگونی‌های گسترده‌ای در حوزه علمی و فناوری بوده است، ابراز داشت: نتیجه این تحول‌ها و دگرگونی‌ها موجب ظهور فاز جدیدی برای توسعه شده است.
وی افزود: توسعه پایدار مبتنی بر توسعه دانش و مدیریت، فضای رقابت را در عرصه جهان گسترش داد و موجب تغییر و تحول در جهان شده است.
فتحی تصریح کرد: ارزیابی صورت گرفته در مطالعات نشان می‌دهد که ساختار مناسب علمی و فناوری در کشور به صورت فرابخشی به وجود نیامده که در سال‌های اخیر دولت‌مردان و مسئولان سعی کرده‌اند تا گام‌هایی در راستای مدیریت پژوهش و فناوری بردارند.
وی با بیان اینکه قوانین مجلس شورای اسلامی طی یک سال گذشته در راستای ایجاد مدیریت یکپارچه پژوهش است، عنوان داشت: مدیریت واحد پژوهش در صورت عملیاتی شدن موجب صورت گرفتن تحول است.
رئیس دانشگاه جامع استان زنجان با بیان اینکه دانشگاه علمی-کاربردی به عنوان دانشگاه کارآفرین و مهارت‌محور و به عنوان دانشگاه دولتی و زیر نظر وزارت علوم است، اضافه کرد: 30 تا 40 درصد دوره‌های این دانشگاه به صورت تئوری و بقیه در محیط کار انجام می‌شود.
وی افزود: این دانشگاه برای رشته‌های مهارتی و کارآفرینی از مقطع کاردانی تا دکترا برنامه‌ریزی کرده و پذیرش دانشجو مقطع کارشناسی ارشد از بهمن ماه سال جاری صورت گرفته و از مهر ماه سال آتی نیز در بحث آموزش مهارتی در مقطع دکترا شاهد پذیرش دانشجو خواهیم بود.
فتحی با اشاره به تحصیل 500 هزار دانشجو در 800 مرکز علمی-کاربردی فعال در کشور تصریح کرد: این تعداد دانشجو در گروه‌های صنعت، کشاورزی، خدمات و فرهنگ و هنر مشغول به تحصیل هستند.
وی با بیان اینکه 16 مرکز فعال دانشگاه جامع علمی-کاربردی در استان زنجان مشغول به فعالیت هستند، گفت: در این 16 مرکز دانشگاه جامع، هشت هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند.
رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان زنجان افزود: پیش‌بینی ما به سمت آموزش‌های کیفی و نیازهای جامعه بوده و در این میان با تصویب هیئت وزیران سازمان آموزش مهارت در کشور راه‌اندازی شد که یکی از بازوهای اصلی این سازمان دانشگاه جامع علمی-کاربردی است.
مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری زنجان نیز در این مراسم با بیان اینکه گام‌های خوبی در بحث فناوری در استان زنجان برداشته شده است، ابراز داشت: برای این امر برنامه پنج ساله‌ای در نظر گرفته‌ایم که در حال حاضر در سال نخست این برنامه قرار داریم.
شهامی افزود: یکی از این برنامه‌ها برگزاری همایش‌های همچون همایش ملی علمی- کاربردی فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه جامع علمی-کاربردی مرکز ابهر است که موجب همفکری و هم‌اندیشی برای ارتقای دانش در استان محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه اقدام برای شهر الکترونیکی سلطانیه آغاز شده است، گفت: ولی هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم و در مرحله ایجاد زیرساخت‌ها هستیم.
مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری زنجان در پایان بر لزوم گسترش و برگزاری بیشتر همایش‌هایی همچون همایش ملی علمی کاربردی فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه جامع علمی-کاربردی مرکز ابهر در استان زنجان شد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول