اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس؛

کاربردی کردن اختراعات مهم‌ترین هدف پارک علم و فناوری است

خبرگزاری فارس: رئیس پارک علم و فناوری خلیج‌فارس گفت: مهم‌ترین هدف پارک‌های علم و فناوری کمک به تجاری‌سازی و کاربردی کردن ایده‌ها و اختراعات است.

کاربردی کردن اختراعات مهم‌ترین هدف پارک علم و فناوری است
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مهدی محمدی پیش از ظهر امروز در سمینار نقش پارک‌های علم و فناوری در تبدیل علم به ثروت با تشریح اهداف پارک‌های علم و فناوری و زیر مجموعه‌های آن اظهار داشت: تاکید بر اقتصاد دانش بنیان، توسعه فرهنگ نوآوری از طریق همایش‌ها، نمایشگاه‌ها و ایجاد کارآفرینی از دیگر فعالیت‌های پارک های علم و فناوری است.
وی بیان کرد: پارک‌های علم و فناوری حلقه واسط میان دانشگاه و صنعت هستند و برای اداره خود و موفقیت در رسیدن به اهداف باید ارتباطی تنگاتنگ با دانشگاه‌ها، دولت، بخش دولتی و خصوصی داشته باشند.
رئیس پارک علم و فناوری خلیج‌فارس بیان کرد: پارک‌های علم و فناوری در کنار حمایت از شرکت‌ها و افراد فناور باید به بحث آموزش نیز توجه جدی داشته باشند.
وی گفت: این مراکز در بازاریابی نیز باید نقش خود را به‌خوبی ایفا کنند و به عنوان یک عضو موثر در اقتصاد تبدیل شوند.
رئیس پارک علم و فناوری خلیج‌فارس تصریح کرد: هم‌اکنون حمایت از شرکت‌های کوچک و متوسط در کشور نهادینه شده است و این نقشی است که بر عهده پارک‌های علم و فناوری گذاشته شده است و در برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه به صورت قانون مدون شده است.
محمدی اضافه کرد: برای رسیدن به چنین هدفی باید مقدماتی را اجرا کرد که از آن میان می‌توان به خصوصی‌سازی صنایع، حمایت از محصولات بومی، افزایش سرمایه‌گذاری و تبیین قوانین و مقررات مورد نیاز اشاره کرد.
وی بیان کرد: مهم‌ترین هدف پارک‌های علم و فناوری کمک به تجاری‌سازی و کاربردی ساختن ایده‌ها و اختراعات است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول