اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی:

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای راهکاری برای حل مشکل اشتغال است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را راهکاری اصلی برای حل مشکل اشتغال دانست.

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای راهکاری برای حل مشکل اشتغال است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا صابری پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی اظهار داشت: امروزه اکثر افراد و جوانان بیکار و افراد جویای کار را قشر دانشگاهی تشکیل می‌دهند که دارای تحصیلات بالا اما دانش فنی و مهارتی کم هستند که این افراد می‌توانند از آموزش‌های مهارتی و فنی رایگان آموزش فنی و حرفه‌ای حداکثر استفاده را بکنند.
وی تشکیل سازمان ملی مهارت را گامی در راستای ساماندهی آموزش‌های مهارتی در کشور دانست و از حمایت و تلاش نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در راستای تحقق اهداف آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مصوبات مربوط به آن خبر داد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی نیز در این دیدار حمایت‌ها و تلاش‌های نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی را ستود و افزود: نظام مهارت و فناوری با هدف ارتقا و گسترش دانش کار و فناوری و به روز کردن مهارت‌های شغلی افراد با هدف افزایش بهره‌وری در تمام سطوح تحصیلی برنامه‌ریزی شده است.
حسین خوشایند افزود: این آموزش‌ها به دو صورت آموزش‌های رسمی و تکمیلی بین سطوح طراحی و اجرا خواهد شد.
وی طراحی این نظام را در سه زیر نظام "آموزش مهارت و فناوری"، "صلاحیت حرفه‌ای" و "نظام احراز اشتغال" معرفی کرد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی افزود: این نظام در  یکم آبان‌ماه جاری به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی و اجرای ماده ۲۱ برنامه پنجم توسعه، به تصویت هیئت وزیران رسید.
خوشایند پراکندگی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای را در استان مثبت ارزیابی کرد و افزود: در تجهیز کارگاه‌های آموزشی مراکز دقت شده از جدیدترین دستگاه‌ها و تجهیزات روز بازار استفاده شود.
وی طرح مشاغل خانگی و نظام استاد شاگردی را از فعالیت‌های مهم آموزش فنی و حرفه‌ای در بحث اشتغال دانست.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در موضوع نظام استاد شاگردی اهدافی از جمله ارتقای مهارت فنی و تجربی و تربیت کارگران ماهر آشنا به بازار کار، آگاهی یافتن به نحوه اداره کسب و کار و لزوم تسلط کافی به کارهای عملی و اجرایی، دریافت آموزش در حین کار از کارگران و کارفرمایان و استادکاران با تجربه و ماهر، آشنایی شاگرد با محیط واقعی کسب و کار همراه با خلاقیت  ابتکار و پرکردن ظرفیت خالی اشتغال واحدهای تولیدی و خدماتی دنبال می‌شود.
خوشایند طرح بازدید همگانی از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای را در راستای معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های آموزشی مراکز معرفی کرد و خواستار مساعدت و یاری مسئولان در امر معرفی آموزش فنی و حرفه‌ای به مردم شد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول