اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

بنیان‌های اعتقادی نسل جوان به چالش کشیده نشود

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم بر ضرورت سرمایه‌گذاری روی نسل جوان تاکید کرد و گفت: به چالش کشیدن بنیان‌های اعتقادی، خطرناک‌ترین مسئله برای نسل جوان است.

بنیان‌های اعتقادی نسل جوان به چالش کشیده نشود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری ظهر امروز در همایش ائمه جماعات مدارس آموزش و پرورش استان قم با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به جایگاه نماز و شان روحانیت در جامعه اظهار داشت: این مقام و این جایگاه می‌طلبد تا بیش از این به امر نماز پرداخته شود.
وی با بیان اینکه رفتار و کردار روحانیت مورد توجه آحاد جامعه است، گفت: برخورد شما با جوانان بیشترین تاثیر را در روح و روان آنها داشته و نوعی خوش‌بینی نسبت به روحانیت و کلام آنها ایجاد می‌کند.
امام جمعه قم عالم به دین، صاحب تقوا، الگو بودن برای جامعه و تاثیرگذار بودن در سطوح مختلف جامعه را از شاخصه‌های روحانیت در فرهنگ دینی جامعه دانست و افزود: روحانیت باید در ابعاد مختلف فکری، علمی و رفتاری برای مخاطبان خود الگو باشد.
وی بیان کرد: دشمنان به نقش تاثیرگذار روحانیت در جامعه اذعان دارند و تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که برای بیرون کردن روحانیت از صحنه مدیریت کشور به عمل می‌آورند به دلیل تاثیرگذاری روحانیت است، چرا که اگر اینگونه نبود، این همه هجمه به سمت روحانیت نبود.
حسینی‌بوشهری ادامه داد: عنصر اصلی مواد فرهنگی در کشور به دست روحانیت بوده و ارزش‌ها و هنجارها از طریق روحانیت به جامعه تزریق شده است.
وی با بیان اینکه انبیا، اولیا و اوصیا در مرحله اول حجت واقعی هستند، گفت: بر اساس روایات رسیده، این مقام پس از امامان معصوم(ع) به فقها واگذار شده است و بر این اساس روحانیت در عصر غیبت پرچمداران دین هستند.
عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: روحانیت باید ابتدا، مایه‌های علمی و دانش خود را ارتقا بخشیده، سپس به آن عمل ‌و در نهایت به جامعه منتقل کند.
وی اظهار کرد: روحانیت از نظر رفتاری هم باید ساده‌زیست و خادم مردم باشد تا محبوب دل‌ها شود و در این غوغا و فضای غبارآلود، نقش کلیدی و اصلی خود را به عنوان سنگربان و مرزبان دین داشته باشد.
‌حسینی‌بوشهری با اشاره به انتقادات زیادی که به آموزش و پرورش وارد می‌کنند، گفت: با همه این انتقادات و مشکلاتی که در این حوزه است، اما گویا مخاطبان را به فراموشی سپرده‌ایم.
وی با اشاره به خصوصیات دانش‌آموز و نسل جوان از دیدگاه رهبری عنوان کرد: ما اگر نیازها را به خوبی بشناسیم، می‌توانیم بهترین راهکار را ارائه دهیم و بهترین کسی که می‌تواند برای رسیدن به این اهداف کلان کمک کند، ائمه جماعات آموزش و پرورش هستند.
امام جمعه قم با طرح این سؤال که راهکار تربیتی در رابطه با نسل جوان چیست، افزود: مشکل اصلی ما این است که هنوز نمی‌دانیم چه شبیخونی متوجه نسل جوان ماست.
وی تصریح کرد: دانش‌آموز ما تا زمانی که فضای دانشگاهی به او عرضه نشده است دچار چالش نمی‌شود اما چه می‌شود که در دانشگاه پایه‌های اعتقادی او از هم گسسته می‌شود.
‌حسینی‌بوشهری اظهار کرد: اگر روحانیت به وظیفه و رسالت خود به درستی عمل نکند، آن موقع است که آموزش و پرورش ما می‌تواند سخت آسیب‌پذیر باشد.
وی با بیان اینکه دانش‌آموز ما در خانه هم از تهاجمات فرهنگی دشمن در امان نیست، گفت: ما با سه شبیخون فرهنگی و فرآیند تحمیل فرهنگی، تخریب فرهنگی و تسلیم فرهنگی مواجه هستیم.
امام جمعه قم جلوه‌های تهاجم فرهنگی در حیطه‌های شناختی، عاطفی و رفتاری نسل جوان را مورد بررسی قرار داد و افزود: به چالش کشیدن بنیان‌های اعتقادی خطرناک‌ترین چیزهاست و اگر پایه‌های اعتقادی محکم نشود زمینه برای تقلید فراهم نمی‌شود.
وی تاکید کرد: مکاتب امانیسم، تجدد‌گرایی، لیبرالیسم، سکولاریسم و جدایی دین از سیاست به شدت جوانان ما را بمباران می‌کند و در حیطه‌های عاطفی نیز تقدس‌زدایی به صورت گسترده از ناحیه دشمنان صورت می‌گیرد.
‌حسینی‌بوشهری رواج بدحجابی را بازتاب تفکر تجددگرایی دانست و ادامه داد: مدگرایی، مدل مو، لباس و ناامنی‌ها همه حکایت از هجمه شدید دشمن به ارزش‌های اسلامی نسل جوان دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: باید دانش‌آموزان را به یادگیری مستدل و درست معارف دینی سوق دهیم چون آنچه تهدیدکننده است، اینکه آنان باورهای اعتقادی را سینه به سینه و در محیط خانه فرا می‌گیرند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تصریح کرد: آموزه‌های سطحی را به جوان منتقل نکنید بلکه باورهای اعتقادی را مستدل و حساب شده با تکیه بر آیات و روایات و مستند بیان کنید.
وی با تاکید بر تاثیرگذاری گفت‌وگوی چهره به چهره با دانش‌آموزان ابراز کرد: دشمنان امروز روی تک‌تک جوانان سرمایه‌گذاری کرده و زنجیروار قلب جامعه را شکافته و به پیش می‌رود.
‌حسینی‌بوشهری ادامه داد: آنچه که به دانش‌آموزان یاد دادید و در قلبشان جای گرفته است، باید رفتار و کردارشان را بر اساس آن منطبق کنید.
وی خاطرنشان کرد: اگر روی اینها کار نکردیم، عاشورا پیش آمده و به جای حمایت سپاه و روحانیت در فضایی قرار می‌گیرند که خدای ناکرده، سلطنت‌طلب‌ها برای آن برنامه‌ریزی کرده و این بچه مسلمان هم‌نوای او می‌شود.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول