اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پایان محدودیت ادامه تحصیل 58 دختر دبیرستانی؛

سه روستای محروم کردستان صاحب دبیرستان دخترانه شدند

خبرگزاری فارس: سه روستای محروم نیر، محراب و تنگی‌سر از توابع شهرستان سنندج با جمعیتی بالغ بر 3 هزار و 800 نفر به همت یک خانم خیر مدرسه‌ساز صاحب دبیرستان دخترانه شدند.

سه روستای محروم کردستان صاحب دبیرستان دخترانه شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، در این سه روستا که بیشتر دختران به علت نبود دبیرستان ترک تحصیل کرده بودند با بهره‌برداری از این مدرسه که زمینه بازگشت 58 داش‌آموز را فراهم کرد اشک خوشحالی در چشمان آنها حلقه زده بود و هر کدام از آنها به نوعی خوشحالی خود را نشان می‌دادند.‌
به گفته یکی از دانش‌آموزان سال سوم این دبیرستان که از روستای تنگی‌سر برای ادامه تحصیل به این روستا می‌آید، سال گذشته را به علت نبود مدرسه از طریق آموزش از راه دور تحصیل کرده بود اما به گفته خودش هیچی یاد نگرفته است.
شرمین آلتونی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با یک مینی‌بوس با پرداخت ماهانه 300 هزار تومان تردد می‌کنند که این هزینه‌ای سنگین برای خانوارهایی محروم در این روستاهاست.
وی عنوان کرد: قرار شد که 60 درصد این هزینه را آموزش و پرورش به آنان برگرداند اما با وجود چند ماه از سال تحصیلی جدید هنوز ریالی به آنها پرداخت نکرده است.
به گفته این دانش‌آموز سوم دبیرستان، 28 دانش‌آموز از روستای تنگی‌سر برای ادامه تحصیل به روستای نیر تردد می‌کنند که در صورت عدم سرویس مورد نیاز، تنها 5 خانواده موافق ادامه تحصیل آنان خواهد بود.
ظریفه منبری با ابراز خوشحالی از ساخت این دبیرستان، گفت: این جای خوشحالی دارد که از مدرسه‌ای فرسوده و قدیمی رهایی یافته و در مدرسه‌ای با فضای متناسب ادامه تحصیل می‌دهیم.
وی عدم امکانات در مدارس این روستا را مشکلی برای تدریس معلمان و یادگیری دانش‌آموزان خواند و خواستار توجه ویژه مسئولان استان و به ویژه آموزش و پرورش به این مهم شد.
دانش‌آموز تارک تحصیل به ادامه یادگیری را فراهم کرده و اکنون 112 دانش‌آموز در مقطع دبیرستان و 13 دانش‌آموز در مقطع پیش‌دانشگاهی در این دبیرستان مشغول به تحصیل هستند.
کیهان‌دخت مجیدی از خیران مدرسه‌ساز کشور و بانی ساخت این دبیرستان 6 کلاسه‌ در روستای نیر سنندج به نام رضا مقصودی‌پور مرحوم پسرشان، هدف از این عمل را تحقق آرزو و نیات خیر پسرشان عنوان کرد.
مجیدی در مراسم افتتاحیه این مدرسه که با حضور استاندار کردستان، فرمانداران سنندج و کامیاران و تنی چند از مسئولان استان حضور داشتند، گفت: شوهرش به همراه همسرش را در یک حادثه رانندگی از دست داده و پسر دیگرش نیز که فارغ‌التحصیل رشته پزشکی بوده به علت سقوط از یک آپارتمان کشته می‌شود.
وی افزود: پسرم همیشه دستی در کار خیر داشت و می‌خواست به مردم محروم کشورمان در قالب‌های مختلف کمک کند که تقدیر خداوند فرصت این کار را از وی گرفت و من تصمیم گرفتم که در یکی از روستاهای دورافتاده مدرسه‌ای را به نام وی بسازم.
مجیدی خاطرنشان کرد: اگرچه غم از دست دادن فرزندم برای سخت است اما امروز خوشحالم که یکی از آرزوهای وی برآورده شده و دختران این روستا با استفاده از این مدرسه به بدنه خدمتگزاری به جامعه ورود پیدا می‌کنند.
دبیرستان مرحوم دکتر علیرضا مقصودی‌پور در زمینی به مساحت 2 هزار مترمربع و با زیربنای آموزشی 829 متر احداث شده و دارای شش کلاس درس، آزمایشگاه ، سرایداری ، سرویس بهداشتی، نمازخانه و اتاق رایانه است.
برای احداث و تجهیز این مدرسه مشارکتی ۴ میلیارد ریال شامل دو میلیارد ریال کمک خانم کیهان‌دخت مجیدی و دو میلیارد ریال اعتبارات دولتی هزینه شده است.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول