اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان:

هر اداره دولتی باید یک مدرسه را هوشمند کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان گفت: هر اداره دولتی براساس مصوبه هیئت وزیران موظف است یک مدرسه را در شهر هوشمند‌سازی کند که لازم است این امر از سوی مسئولان پیگیری شود.

هر اداره دولتی باید یک مدرسه را هوشمند کند
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز رحمان فلاحی، ظهر امروز در اجلاس روسای ادارات آموزش و پرورش استان، در محل پژوهشکده تعلیم و تربیت اهواز اظهار داشت: امسال 20 درصد مدارس استان و تا پایان برنامه پنجم توسعه کشور بیشتر مدارس استان هوشمندسازی می‌شوند.
وی با اعلام اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش فردا سه‌شنبه، 22 آذرماه در وزارت کشور، رسماً رونمایی می‌شود،‌ گفت:‌ این سند حاصل تلاش اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و شورای عالی آموزش و پرورش است که تخصصی و ناظر بر تمام امور، از محتوا تا ساختار آموزش و پرورش، است.
فلاحی با بیان این‌که تحول بنیادین آموزش‌وپرورش با هوشمندسازی مدارس محقق می‌شود، ادامه‌داد: مدارس استان را درجه‌بندی کردیم؛ باید تمام مدارس درجه یک شامل مدارس هیئت‌امنایی، شاهد، سمپاد و غیردولتی تا پایان سال تحصیلی هوشمندسازی شوند.
وی افزود:‌ اجرایی‌شدن این سند در واقع سازماندهی کتب درسی، ساعات درسی، زمان تدریس در آموزش و پرورش و محتوای کتب است.

*سال آینده مقطع اول راهنمایی حذف می‌شود
مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان با بیان این‌که نظام آموزشی شش، سه، سه از سال آینده در کشور اجرا می‌شود، ادامه‌داد: نظام 3 ـ 3ـ 6 مبتنی و برگرفته از سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است.
فلاحی درباره نظام آموزشی 3ـ 3ـ 6 توضیح داد: سال آینده مقطع اول راهنمایی در کشور نخواهیم داشت و این پایه به ششم ابتدایی تبدیل و تا سال تحصیلی 98 ـ 97 پیش دانشگاهی از نظام آموزشی کشور حذف می‌شود.
وی ادامه داد: برای اجرایی‌شدن این نظام آموزشی در استان یک کمیته اجرایی و برای این کمیته شش کارگروه در استان تشکیل شده‌است که وظیفه این کارگروه تشکیل جلسات برای بررسی پیشنهادات، نظرات و چالش‌هاست.
مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان تاکیدکرد: نیروی انسانی، فضای آموزشی، تجهیزات مدارس، محتوای کتاب و آموزش‌های لازم باید از امسال سازماندهی شود.
فلاحی با تاکید بر یک نوبته شدن مدارس استان، افزود: برای یک نوبته‌کردن مدارس در استان آن‌طور که لازم بود، اقدام نشده است و باید تا سال آینده بیشتر مدارس یک نوبته شوند و در تایم ثابت صبح فعالیت کنند.
وی با بیان این‌که تشکیل نهضت ملی حفظ قرآن یکی از تعهدات سند بنیادین است، اظهارداشت: خوشبختانه تعداد نیروی انسانی برای تشکیل این نهضت در استان 352 نفر است که در مقابل هر 2 هزار و 500 نفر از استان، یک نیروی انسانی تخصیص داده شده‌است.
فلاحی گفت: لازم است این افراد حتماً دارای شرایط مانند حافظ قرآن، قاری قرآن و یا دارای مدرک قرآنی باشند که ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها تا پایان دی‌ماه فرصت دارند افرادی را مشخص و پرونده‌های آن‌ها را به اداره‌کل آموزش و پرورش برای گزینش نهایی ارسال کنند.

* توزیع شیر در مدارس از روز پنجشنبه
مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان با بیان اینکه از هفته‌های گذشته شیر در شهر اهواز توزیع شده است،‌ اضافه کرد:‌ مناقصه جهت مشخص شدن شرکت توزیع شیر در استان برگزار شد و شرکت فلات کوهرنگ برنده این مناقصه بود که از پنج‌شنبه این هفته توزیع شیر در مدارس استان اجرا می‌شود.
وی با بیان این که هر هفته سه بار شیر بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود، ادامه‌داد: توزیع شیر در مدارس استان باید با نظارت کامل اجرا شود.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول