اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی هشت ماهه نخست سال جاری صورت گرفت؛

تحقق 90 درصدی برنامه‌های ابلاغی دامپزشکی گچساران

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی گچساران از تحقق افزون بر 90 درصدی برنامه‌های در نظر گرفته شده برای دامپزشکی این شهرستان در سال 90 خبر داد.

تحقق 90 درصدی برنامه‌های ابلاغی دامپزشکی گچساران
حمید‌رضا گوهرگانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: دامپزشکی حرفه‌ای با دامنه وسیع بوده که ارزش‌های اجرایی آن در جامعه کنونی مورد اهمیت ویژه قرار دارد.
رئیس شبکه دامپزشکی گچساران افزود: این شبکه برنامه‌های مهمی برای جلوگیری از بروز و شیوع بیماری‌های دامی در بیش از پنج محدوده اساسی بر عهده دارد.
گوهرگانی تصریح کرد: مجموعه‌ای از فعالیت‌های دامپزشکی به طور مستقیم و غیر مستقیم در خدمت تولید قرار دارد.
وی افزود: پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیردار دام و انگلی، درمان دام‌های بیمار، فعالیت‌های به‌نژادی و یافتن نژادهای ژنتیکی مقاوم در برابر بیماری‌ها در این محدوده قرار دارد.
گوهرگانی بیان داشت: مقابله با بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان، نظارت و مراقبت از تولید بهداشتی، بازرسی کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه فرآورده‌های خوراکی دام از جمله فعالیت‌های دامپزشکی گچساران در زمینه بهداشت عمومی است.
این مقام بهداشت و درمان گچساران با اشاره به اینکه دامپزشکی در حفظ محیط زیست نقش مهم و بسزایی دارد، عنوان داشت: سلامت و پاکسازی مراتع و چراگاه‌ها، تالاب‌ها و رودخانه‌ها از جمله اقدامات دامپزشکی در راستای حفظ محیط زیست است.
گوهرگانی گفت: خدمات دامپزشکی در تحقیقات بیماری‌شناسی، اکولوژی، فارماکولوژی، نوآوری مهندسی پزشکی، تهیه واکسن‌ها و مواد بیولوژیک دامی و انسانی، کشف و استخراج داروهای هورمونی و روش‌های جدید جراحی انسان از نمونه‌های خدمات دامپزشکی در راه تحقیق و پژوهش است.
وی پیشرفت دانش پزشکی در مسیر تعالی را مهم‌ترین هدف فعالیت‌های تحقیقاتی دامپزشکی دانست و بیان کرد: دامپزشکی از طریق نظارت بر تولید، مراقبت از نبود بقایای داروها و سموم در بافت‌ها و مواد غذایی، بازرسی از فروشگاه‌های گوشت و نظارت بر سردخانه‌ها پایش مستمری از فعالیت اماکن و واحدهای مختلف دارد.
رئیس شبکه دامپزشکی گچساران یادآور شد: شبکه دامپزشکی گچساران در راستای کنترل و جلوگیری از بروز و شیوع بیماری‌های دامی بر رستوران‌ها، کبابی‌ها، کارخانجات تولید فرآورده‌های خام دامی، ماست‌بندی‌ها، همبرسازی‌ها، سردخانه‌های دانشگاه‌ها و مدارس شبانه‌روزی، زندان و کلیه مراکزی که پخت غذا دارند نظارت مستمر دارد.
گوهرگانی بیان داشت: طبق جدول پیش‌بینی و زمان‌بندی واکسیناسیون دامی کهگیلویه و بویراحمد برای سال 90 که به دامپزشکی گچساران ابلاغ شد که در هشت ماهه نخست سال جاری افزون بر 90 درصد برنامه‌های ابلاغی تحقق یافته است.
وی تلاش شبانه‌روزی مجموعه پرسنل شبکه دامپزشکی گچساران در تمامی روزهای سال را مهم‌ترین دلیل فعالیت مطلوب دامپزشکی گچساران عنوان کرد.
گوهرگانی گفت: گچساران به لحاظ موقعیت جغرافیایی و داشتن جاده مواصلاتی بین استان‌های فارس، خوزستان و بوشهر یکی از مهم‌ترین شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد و کشور است.
وی با اشاره به فعالیت افزون بر 40 واحد مرغداری در گچساران و ضرورت نظارت بر این مرغداری‌ها توسط شبکه دامپزشکی افزود: گچساران محل قشلاق دام‌های استان‌های فارس و اصفهان و قسمتی از خوزستان بوده و هر ساله قبل از ورود دام‌ها به گچساران همه دام‌ها واکسینه می‌شوند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول