عبدالله عامری امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در قم، در سخنانی با بیان اینکه طرح ساماندهی شبکه ریلی استان قم در دست اجرا است، اظهار کرد: با تکمیل این طرح، کمربند ریلی قم به طول 44 کیلومتر، نیمه شمال، شمال شرق و شمال غرب شهر مقدس قم را در بر میگیرد، به طوری که قطارهای باری به جای ورود به حوزه شهری به این کمربند ریلی منتقل میشوند.
وی ادامه داد: این پروژه در مرحله زیرسازی با 90 درصد پیشرفت فیزیکی روبهرو بوده و آماده ریلگذاری است.
مدیرکل راه آهن منطقه مرکزی اضافه کرد: ایستگاه محمدیه به عنوان نقطه اتصال راه آهنهای مرکزی، اصفهان و تهران از موقعیت ویژهای برخوردار است.
عامری با اشاره به خصوصیات محور راه آهن تهران ـ محمدیه خاطرنشان کرد: محور راه آهن تهران ـ محمدیه دو خطه و دارای ظرفیت سرعت تا 160 کیلومتر در ساعت است.
وی بیان کرد: در طرح ساماندهی شبکه ریلی قم نگاه ویژهای به گسترش زیرساختها و راه دسترسی به این ایستگاه در نظر گرفته شده است و هم اکنون برخی از اهداف اجرایی شده و برخی در دست اقدام است.
مدیرکل راه آهن منطقه اراک با اشاره به توافقات صورت گرفته بین مدیران شهرداری قم و وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: پیشبینی میشود با اتصال شبکههای مترو و منوریل قم به پایانههای ریلی این استان در آینده نزدیک شاهد حمل و نقل روان و ایمن ریلی با رویکرد حذف مشکلات راه آهن در حوزه شهری باشیم.
شایان ذکر است که راهآهن قم زیر نظر راه آهن منطقهای اراک اداره میشود.
انتهای پیام/ج30
اخبار مرتبط
-
فروش اوراق مشارکت در راهسازی منتظر نظر دولت است/ ساخت 18 هزار کیلومتر راه آهن در کشور
-
اتصال شهرکهای صنعتی قم به شبکه راه آهن کشور
-
استاندار لرستان از طرح راه آهن این استان بازدید کرد
-
بازگشایی راه آهن جنوب به شمال کشور در محدوده لرستان
-
دورههای آموزش سوزنبانی در راه آهن جنوب شرق برگزار شد
-
اجرای 4 طرح عمرانی در راه آهن جنوب شرق
-
اختصاص 61 درصد بودجه راه و ترابری کرمانشاه به راه آهن غرب
-
پیشرفت 85 درصدی راه آهن اردبیل کذب محض است
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد
شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.